AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.555

Tips till smart förvaring i bagaget på E46 sedan?

bf
305
bfg
M3 SMG -02
Jag har en 330i och eftersom jag bor i lägenhet så bor dvs rengöringsprylar i bagaget på bilen, så jag undrar ifall nån har tips på en bra förvaringslösning som inte rör sig som man kan stoppa några flaskor och svampar i?

I min fars olika Volvos hade vi alltid en modifierad back instoppad i hörnet bakom en av hjulhusen till sånt, men jag kommer inte på nåt snyggt sätt att fästa det i bmw:n... Vill ju inte ha den mitt i bagageutrymmet, utan undanstoppad lite...

Tips emottages tacksamt!
Visa användare
219
beni1979
323ci-00_e46
i reservhjulet där finns gott om plats

Länk
Länk
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Mekonomen sålde/säljer en typ av sarg i alu. som fästes med karborre i mattan ser ut som en halvmåne , så du får ett fack mott ex. ryggstödet . Är klart snyygast i min meníng !!

Annars kan du köpa valfri plastback och hålla den fast med sådana där karborrstop.

///MVH TONY
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Hur ser man till att allt inte bara skramlar omkring i reservhjulsbaljan då?

/bfg
bf
305
bfg
M3 SMG -02
phiber - låter bra, får åka kolla!

/bfg
Mitt tips får nog bli reservhjulsbaljan. De är ju ett hyfsat utrymme där "inuti" reservhjulet om du förstår vad jag menar.

Jag har haft en del produkter där ibland, samt lite startkablar osv.

Ett annat tips är utrymmet där pluspolen bor under huven.
Det är ett "slutet" utrymme när huven är stängd och djupare flaskor osv får plats. Jag kan dock misstänka att om dessa får plats att röra sig så kommer de skada "lackeringen" i den delen av motorutrymmet.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Bfg: Du ser till att ha tillräckligt med produkter för att fylla upp reservhjulsbaljan. Då får de ingen chans att röra sig.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Annars säljer t ex BMW ett system med några lättmetallvinklar som har typ kardborreband i botten, dessa kan flyttas runt i bagagerummet och göra att man kan ställa ner en liten låda i dem som sedan inte flyttar sig när man svänger, bromsar och gasar.

Med det systemet kan du t ex se till att en avlång plastlåda kan "fixeras" i framkanten av bagaget mot ryggstödet.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
pe
176
peter_ooi
BMW M135 X-Drive
Audi A6 Allroad
HAde uppfällbara backar som jag fäste fast mellan högra och vänstra bygel som sitter vid hjulhuset inne i bagageluckans kanter.

Funkade skit bra. Allting satt fast även vid hårdkörning. Då kan du kansta in allt i backen!

/Peter
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Johan B - har du nån artikelnummer el dyl för den BMW produkten? Den finns inte i den reservdelskatalog för 3-serien som jag har...

/bfg
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Bfg: 82 12 9 400 851
Ca 375kr

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
"jOHAN b" tänk så olika man kan beskriva samma sak , var precis den jag menade (fast den finns även hos mekonomen) .

///MVH TONY
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.