|
|
|
|---|---|
| Hej undrar hur man smidigast byter spindelleder + länkarmsbussningar på en 320 touring -96. | |
|
Lämpligast är att lämna till verkstad ;-) SKämt åsido..spindellederna är pressade i länkarmen och är bra nog bökiga att få ur. Man behöver ta bort länkarmen och sen gå till en hydralpress och pressa ur spindeln..sen pressa i den nya..så gjorde då jag på min första e36:a...funkade rätt bra men var lite knöligt...bussningen får nån annan svara på :-) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
instämmer med spookshow, enda alternativet är att plocka loss och pressa...bussningen samma sak MVH Johan K |
|
|
dock bör du ju inte lämna bilen på verkstad om du inte behöver, jag meckar loss länkarmarna själv och går till en verkstad som har press, han tar 50 kr för att pressa ur den gamla leden och i med den nya...sen är det bara att skruva ihop igen :) MVH Johan K |
|
|
Spindelleds samt länkarmsbyte till E36 är så billigt hos BMW att det knappast lönar sig att offra sin egen dyrbara fritid på något sådant. Dessutom ger det 1 års garanti på arbetet. BMW i Lund tar endast 800kr för besväret och de hör till de dyrare BMW verkstäderna. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.