|
|
|
|---|---|
|
Såg en till-salu annons om en lastbilsregistrerad E34 touring. Är det någon som vet vad som krävs för att man skall få den registrerad som lastbil och vad fördelarna är? (Antar att det är några fördelar med det eftersom det påpekades i annonsen) /FB | |
| Krävs bland annat att det inte finns någon förbindelse med utrymmet bakom framstolarna genom att ett galler monteras bakom framstolarna. Tror att baksätet också måste väck. Poängen är att ingen persontransport skall kunna göras på "flaket under taket". Fördel? Lägre skatt om det är en dieselbil samt eventuella djur får egen bur. | |
|
Länk är en klockren sida för oss smitare har själv typat en bmw e34 touring och ett tips är att inte köpa färdigt galler då det är ockerpriser på dessa när man kan skiva intyg osv själv |
|
| Fördelarna är väl inte så stora eftersom skatten går går upp rejält på lätta lastbilar 1 januari med 40 % | |
|
Javisst men 40% + på en 1000 lapp är fortfarnade bättre än ca7000kr i skatt. Sen blir ju försäkringen lite lite billigare också. LB-reggade min sedan nu i veckan. Fick tips om att det var bra att göra det innan årsskiftet. Fm nästa är så måste man ha en godkänd immobilizer monterad vid LB- reg. Beiktingspersonalen har inte fått reda på vad som är en "godkänd" immobilizer ännu så det kommer nog bli spännande i början. |
|
|
Philip S: Var har du hört det där med att man ska ha godkänd startspärr efter årsskiftet? Och vem skulle kräva det? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Måste varit trött sist jag läste, det framgår ju av inlägget att du hörde det på Bilprovningen. Då vet du ju tyvärr inte mer än jag... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.