|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag var och tittade på en import 525 Touring-02 på en firma i Stock. Bilen har gått 5200mil med alla papper i ordning. Bakluckan var omlackad och jobbet var inte så bra, så det skulle göras om. Lacken för övrigt i mycke bra skick i Silver utf. Fronten så bra ut med få stenskott. lampglasen såg ut att vara ganska bra skick, ej så där gråa som en del kan bli när dom har gått långt. Det jag funderar över var förarstolen som var ganska sliten,( svart läder-sport) Färgen var inte borta men ganska nedsutten. Rätt platt vid insteget. Sedan var stolen ganska blank men det kanske den blir med tiden? Ska det verklngen vara så på en bil som har gått 5200 mil? Läst en hel del på forumet om att vissa bilar har gått väldigt långt utan att se allt för slitna ut. Själv tycker jag att om bilen har bara har gått 5200mil, så även förarstolen vara i perfekt skick, eller har jag fel. Hoppas på råd. //Jimmy | |
|
Bilfirma på söder !? Med en hel del import BMW till väldigt bra priser !? |
|
|
Ok, håller med. Men jag har ingen lust att köpa en bil som har gått 15000mil i stället för 5000mil som det står på mätaren. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
hej! hur stolen ser ut beror mycket på hur bilen har körts. 5000 mil på en -02:a som faktiskt är bortåt tre år nu tyder på att bilen gått mycket korta körningar, med in/utsteg. Var dörrlisten på förarsidan skadad? Enligt min erfarenhet ska en 5000-milare knappt vara sliten. Något stenskott får man räkna med, men bilen ska inte vara blästrad. Det absolut bästa sättet är att kontrollera om servicestämplarna är äkta, genom att ringa det telefonnummer som alltid står på dem. Känns bilen fel så ska du hoppa den, det finns så himla mycket bilar att köpa! Mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.