AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.563

VIlket sportavgassytem till E30 ?

Sida 3 av 3
kr
80
kruz_power
318I - 88
Mordiiax!!!!!

var sitter din dämpare om du ha japsblås på slutet. vill me ha det men det finns inte plats??
Bo
152
Bolero
320I 84
Jag hade japse på min saab, tänkte först på sätta dit 2st japsedämpare (en på varje sida först) men vill inte förstöra bilen på det sättet, köper sportavgassystem istället, ingen som vet vart man kan köpa ett trevligt sportavggasysstem till bmw 320I
84?

Mvh// Rasmus

Visa användare
57
HenkeYZ
325i -87
325i -87
1600-2 -69
Vad säger SBP om extraktor o 2,5" hela vägen. Ska jag tänka på nått speciellt när jag drar avgassystemet så att det inte blir problem med SBP?
Bo
152
Bolero
320I 84
Dom har inte mycket att säga om det, brosan har 3" på sin saab 9-5 och dom sa inget, inget om min saab med japse dämpare förutom att det var en stor grej.

Jag hade även neon på min saab 9000 och då frågade bara dom om jag skruvade mycket när det var mörkt pga där var arbetsbelysning under bilen.

Mvh // Rasmus

nxv
jag har köpt simons system till min 325:a, 2x2" utan kat, (kat original).

Sen har jag ett hemma snickrat 2" simons med en mellandämpare längst bak på min volvo 740, det ger ett sjuhelvetes resonansljud vid 2350-2400RPM, precis där man brukar ligga.. så man får spänna åt slangklämmorna nån gång varnannan vecka.

Bilen på G:
Länk
nxv
jag har ännu inte hunnit montera somonssystemet på 325:an är,, men iaf, det kostade 4500,, speciellt för utlänskla bilar, lite annat grenrör bla. men hur blir ljudet när jag är klar?

Bilen på G:
Länk
Jag har kört med mitt Ansa i 10år nu, hela vägen inklusive extraktor gick det på ca 6000:-. När det var nytt lät bilen rapp, inte så dovt som simons.
Efter första 400-mils vändan i europa blev ljudet ännu bättre.
Nu 10år senare låter det fortfarande kanon men bakre ljuddämparen ljunger på sista versen.....

Har en kompis som beställde Ferritarör utan främre ljuddämpare (endast en scorpiondämpare bak), till sin 323:a, den hade ett oslagbart ljud på höga varv!!!

Bo
152
Bolero
320I 84
Frågan är ju vad man ska göra?`Jag är ute efter skönare och dovare sång i från avgassystemet. Frågan är då vilket som man ska satsa på? Blir nog att slänga dit fullflödesdämpare hela vägen och 2,5" hela vägen? Eller man tappar effekt på så stort?

Bilen i fråga är en 320I 84.

Mvh // Rasmus

SpineKracker
Själv kör jag nu med dubbla rostfria hela vägen nu och det låter helt fantastiskt!
Inget av detdär mullriga som Simons ger, gillar inte det för jag associerar det till 240-boys med hål i systemet..
Det rostfria ger en resonans på vissa varvtal som liknar Ferraris trumpetande sång, ja fast från en sexa dårå =)

Jag valde inte E30, E30 valde mig.
St
255
Strebers
E30 325 cabrio -90
E34 525 touring -95
Nu har jag en fråga, tänkte vara lite ful å bygga om innan katten, alltså köra utan (byter vid bes) å undrar då om det är bäst att bygga 1 eller 2 rör brevid varandra å vilken dimension?? hur många dämpare? 2?? vill ha dov mörk ton så man kan åka å segdra lite ;)

tacksam för svar :D

the one and only.. BMW
bm
10
bmw@bmw
325i cab-87
bygg själv har jag gjort på caben grymt fint ljud 2.5 tum enkelrör från grenröret med en liten rund simons dämpare och en slutdämpare med utblås riktigt vasst ljud allt för ca 1700kr

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.