|
|
|
|---|---|
|
Va gör man? Byter till en T? Eller låter den ligga i baksätet? Känns riskabelt med tanke på skinnklädsel m.m.. Hunden e inte här än, men när de väl blir av, vad ska man göra? Älskar min bil, ska ja sälja den nu så blir de inte värst många kronor för den, lågsäsong nu för bilar ju.. Finns det ngn form av överdrag man kan införskaffa? eller kanske nån form av galler man kan sätta mellan fram och baksätena? Tacksam för många svar.. /Mert | |
|
Har samma problem... Jag har en typ av filt som är mjuk på ena sidan och nå plast gummi på andra sidan, dvs den släpper inte igenom vätska ;) Och så har jag en ihopfällbar bur, den har han dock vuxit ur så numera får han inte åka bil :/ Måste köpa kombi snart... Hur stor är/blir vovven? intreserad av en bur? |
|
|
Kan det här vara nåt? Länk Länk /// Gunnar E. |
|
|
Vad är det för hund? Storleken spelar viss roll. På det glada 90-talet åkte syrrans buhund (norsk spets) i min e36 sedan utan problem. Ett rejält överdrag i baksätet som skydd rekommenderas (det kan ju hända att hunden mår illa också) och varför inte BMWs säkerhetssele som julklapp till vovven? |
|
|
jo, de där skyddet för baksätet e säkert bra, dock så har han judå fri tillgång till att gnaga på skinnstolarna ifram? de ja e orolig för.. |
|
|
Är det en valp kommer den sannolikt att gnaga på allt som finns i närheten; husse, matte, skor, möbler, serviceböcker, äkta mattor, bilar you name it, this baby's gonna chew it... Men det går att bota med lite uppfostran och tillsyn. |
|
|
jo, till kostnaden av inredning i bilen.. =) Den kan ju inte lära sig innan den har gjort fel.. |
|
| Kanske lite väl kostsamt, men detta är i varje fall vad BMW tycker du ska ha: Länk Kolla med din lokala BMW-handlare vad den kostar - jag gissar på ca 2000,- | |
misc100 |
Skaffade ny hund för inte allt för länge sedan (en Ridgeback) och haft fler hundar innan. Fram till att valpens tänder helt bytts ut (tandlossningen är en stark bidragande orsak till att de gnager på saker) så fick han inte vara ensam i bilen. Jag har inte råkat på problem med att de gnager medan man själv är i bilen och dessutom har jag alltid haft ett repben som de kan roa sig med. Oftast gnager valpen när han inte har något roligt att göra. Utifrån min erfarenhet så har gnagandet brukar försvinna upp till 1 månad efter sista tanden bytts ut. Har du sedan så köp en sele. Kolla gärna efter krocktestade selen som är grova. Vet inget om BMWs men kan vara intressant. Dogman tror jag var märket som har/hade en grov gummi sätesskydd som var svart och passade utmärkt att skydda bakstätet med. Tips för övrigt så ge valpen isbitar när tandlossningsperioden börjat. De tycker oftast att det är skönt med något som är kallt och dämpar "kliandet" i käken. Undrar du något annat om valpar så är det bara att fråga. Lycka till! |
|
Hade själv hund i min E36 323á... Hade både bälte & skydd för klädseln... Inge vidare! Hundhåren letar sig ner ÖVERALLT och hur bra du än tror att du sätter fast "skyddet" så älskar de flesta hundar att "bädda" det gäller även överdraget... Du kan själv tänka dig när du varit ute & promenerat med hunden, blöt & lerig... Huh... Vi införskaffade en 520iT, tröttnade ganska fort & bytade till en E36iT, kombins fördelar men ändå hyfsat "sportig"... 328án: Länk |
|
|
misc100: tack så mkt för tipsen, självklart frågar jag dig sen när de blir mer aktuellt.. =) Constrictor: Hårfällning beror väl också på hundens ras, i detta fall en Engelsk Bullterrier.. Tack för era svar, alltid bra att få veta hur ni andra gör.. |
|
| Min gode vän har en Schäferhanne som jag brukar vara hundvakt åt, och min vän köpte ett bilskydd som är gjort i nått starkt material liknande galon. Detta skydd spänner du mellan ryggstöden i fram- och baksätet så att skyddet blir som ett U mellan ryggstöden. Funkar utmärkt, är vattentätt och väldigt starkt. Håret kommer du ju inte ifrån såvida du inte rakar jycken men skiten och rädslan för en trasig inredning försvinner. Minns ej vart han köpte det dock, Bauhaus/Silvanbygg elelr liknande tror jag. | |
|
Oljekyld: Det är väl det skyddet "erc" menar... (Se ovan) 328án: Länk |
|
| Ja, nått liknande sådant, kollade aldrig länken :) | |
| farsan köpte en Dvärgschnauzer å böt till en 525 Touring -01 vi har dock problem å hitta den lilla krabaten i bagaget ;) | |
|
Åker för tillfället coupé och har hund.. Vill man inte sälja bilen för hundens skull så gör som jag.. Hunden åker numera i en Vw Jetta :) --- King of the road |
|
|
Köp en extra bil! Typ billig kombi, Då har du dessutom något att köra skit i. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.