AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.345

AUX-koppling för Ipod till E39

Ch
2
ChelseaFC
525i - 01
Jag har införskaffat mig en Ipod mini för några veckor sedan, och nu vill jag kunna koppla in den i bilen. Jag tror att det ska kunna gå om man kopplar via AUX-uttaget på stereon men jag vet inte hur man gör elller om det fungerar.
Så jag undrar helt enkelt om någon vet hur man gör och även om det fungerar?
ta
144
tamtech
750i -00
kolla här
Länk

ta
144
tamtech
750i -00
eller en sån här... jag kan intyga att dom funkar kanonbra!!! med bra ljud o allt... inte en sladd behöver dras...

Länk
Ch
2
ChelseaFC
525i - 01
Tack så mycket för hjälpen!
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
1500 spänn för en begagnad ice>Link när en ny ice>Link Plus inte kostar mer? Kolla på http:www.densionsweden.se

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
ta
144
tamtech
750i -00
givetvis, helt rätt... min fråga är som följer.. varför funkar inte denna ice-link till bilar med dsp?
o varför står det till 4:3 nav från 2001 o upp??? 2001 kom ju 16:9 så det borde ju följdaktigen inte finnas några 4:3.or??

eller?
danny69
Det var nånting med att dom inte klararde av de optiska kablarna.

Ne
150
Nenne68
535DA Touring -16 MSport
320DA Sedan -19 Msport
Lång tid har gått sedan denna tråd senast besvarades. Jag skriver här istället för att skapa ny.
Idag säljer Dension sin icelink plus till E39 med DSP men den är snordyr minst sagt. (typ strax över 3000) Någon som vet om det har med ovan nämnda optiska interface?

Kollade även med BMW om IPOD anslutning till min 530i -01 med DSP men utan navi. Fick svaret att de inte har nåt till E39. Stämmer detta tro?

Tack på förhand,
Nenne
Do
183
Dojjan
M3 SMG -03
Det fanns en officell icelink tråd här på forumet förut där det stod en hel del men nu verkar den försvunnit.

Hur som helst så har jag en icelink för DSP i min bil, köpt av densionsweden för dyra pengar. Vet inte exakt hur den skiljer sig från modellen för bilar utan DSP men det är samma mjukvara i dom iaf. Det mest uppenbara är AD-omvandlaren som man kopplar in för att få en digital insignal till DSP enheten. Som jag har det så går det en vanlig analog lågnivåsignal till bagaget där jag monterat den medföljande AD-omvandlaren samt strömförsörjningen till den. Ifrån denna går det sen en digital signal till den lilla kontakten ovanpå DSP enheten. Om det nu endast krävs en sådan omvandlare för att få icelinken för bilar utan DSP att fungera vet jag inte men isf borde det gå att få tag på en sådan för en billigare peng.
Ne
150
Nenne68
535DA Touring -16 MSport
320DA Sedan -19 Msport
Tack Dojjan,
Det låter som en bra lösning om den har samma mjukvara. Läste i en annan tråd att det finns firmware uppdateringar som är enkla att lägga i medelst MP3 filer som man lägger i IPODen och installerar till ICE>link.

Det du beskriver om installationen är att man behöver prylar såväl vid stereon i instrumentpanelen som AD-omvandlare vid DSP i bagaget.
Innebär detta att man måste dra kablar mellan instrumentpanelen och bagagerummet? Eller används bilens kablage tro? Vart har du IPODen? Jag ämnar lägga min IPOD Nano i förvaringsfacket mellan framstolarna eller i handskfacket. Är det möjligt tro?

En annan fråga så. Är det någon annan som vet om BMW har motsvarande kabel till E39 med DSP? De säger att "tyvär" kan de inte tillhandahålla detta till min bil. Men man vet ju aldrig. Någon som har ställt samma fråga till BMW?

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
En fråga: Måste man ha IPOD:en på instrumentbrädan för att kunna styra den fullt ut eller kan man ha den liggande i bagaget ständigt inkopplad med Ice-link typ istället för en MP3-cdväxlare?
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Hewi: Använder du ice>Link kan du styra iPoden helt med bilens reglage. Du kan välja artist, album, spellistor osv. Jag ser bara min iPod när jag tar ur den ur bilen för att byta ut musiken på den.

"BMW six appeal"
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Så den laddas , slår av/på ochså automatiskt genom Icelinken då? Intressant.
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jepp!

"BMW six appeal"
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Konstigt att IPOD 30Gb är dyrare i nätbutikerna änn om man köper från Apple direkt! 3195kr hos Apple med fri frakt och upp till 4300kr i annan butik enl pricerunner.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.