|
|
|
|---|---|
|
Det verkar inte blir några större prisökningar på nya 3-serien i Tyskland. Återstår att se vad BMW Sverige vill ta ut. Länk | |
|
E90 320i kostar alltså 27.100 EUR = ca 243.000 SEK (8.98 SEK/EUR). E46 318i kostar 25.950 EUR = ca 233.000 SEK. En ganska rimlig prishöjning (knappt 4%) då nya 3-serien dessutom är en större, rymligare och förmodligen komfortablare bil. 325i prishöjs med 100 EUR = ca 900 SEK 330i med 400 EUR = ca 3.600 SEK 320d med 1.450 EUR = ca 13.000 SEK Ganska rimligt som sagt! PS. Redan nu kan man bygga E90 på BMW Car Configurator på bmw.de Länk Mvh. |
|
|
Konstigt, men på Car Configurator så står priset inte fast när man klickar upp e 90. 35 900 eur står det i marginalen men det står 37 200 eur efter?? Priset på e 46 står dock samma. |
|
|
Hahaha nu har de tagit bort priserna igen :P Det måste ha varit någon prao som råkade lägga ut för mycket information :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| Nog finns de nya priserna på Bmw:s tyska hemsida ( i annat fall är de tillbaka nu) och de verkar mycket rimliga utifrån ett prishöjningshänseende även om man tar hänsyn till modellbyten ( 316 blir 318 och 318 blir 320). Nu skall det bli intressant hur det blir i Sverige och hur utrustningen blir. Man kan ju bl a komma ihåg att komfortpaketet i princip ingått i baspriset ända sedan faceliften hösten 2001! | |
|
Freude am Fahren, Ja, nu har de kommit upp på förstasidan. De har dock tagit bort E90 från Car Configurator. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
F am F: var hittade du priserna...? / Joakim Länk |
|
|
...sorry, om jag bara hade gett mig till tåls...så hade jag också sett länken på förstasidan... / Joakim Länk |
|
|
Var inne hos den lokale handlaren idag. Såg den svenska prissättningen på nya 3:an. 292' för 325:an, 350 för 330:an och ca 260 för 320. Låter ju vettigt tycker jag! Mao ingen höjning jmf idag. Spännande att se den i verkligheten! Salesman |
|
| 292tkr för 325i? den kostar väl 303 tkr idag? | |
| Då ingår ju komf paket iofs. man lär väl lägga på minimum 20k i verkligheten. Detta var dock vad handlaren sa till mig. Dessutom läste jag över skrivbordet i pappret från BMW daterat 23/12. Håller med om att det låter billigt, nya 325:an är väl närmast att jämföra med gamla 330:an. Jag fick dessutom en svensk broschyr på E90. | |
|
Jo men komfortpkt har ju bara varit gratis nu på slutet, sista året. Men stämmer priset du skrev så är det ju bara trevligt! Inget om nya 323i? |
|
|
Kommer det inte en 323 också, med 2,5-literssexan 'nedtrimmad' till 177hk? /// Gunnar E. |
|
|
gunnare: Inte enligt det material jag har fått från BMW. Bensinalternativen kommer till en början vara som följer (om jag kommer ihåg korrekt): 320i, 325i samt 330i. Där 320 är fyrcylindrig. /Anton |
|
| Är det bara jag eller liknar inte linjerna 9-3SS? | |
|
Rantzow, Det är bara du ;) Jag nog tycker att 4 dagar borde gott och väl räcka för att nyktra till efter Julafton :)) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Eftersom 5-serien kommer med 523 (2497 cc, samma som 525 fast med 177 hk) talar allt för att det även kommer en 323 med den motorn, frågan är bara när den lanseras. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.