AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
949

Aktiv styrning E60

Ja
55
Janne M
520d -11 F10
I någon/några trådar tidigare har funnits synpunkter på 5-seriens aktiva styrning. Som vanligt varierande åsikter.

I senaste Auto motor och sport (nr 25) sammanfattar man årets biltester. Där står det: "Nya 5-seriens sanslöst läckra variabla styrning, som blir tyngre och direktare ju mer hastigheten ökar, sätter helt enkelt en ny standard för en familjebil".

Det tog mig ca 2 timmar att bli vän med aktivstyrningen. I början vrider man för mycket på ratten i riktigt låg hastighet i stadstrafik. När man vant sig är det perfekt för manövrering i trånga utrymmen t ex P-hus. Och i fart ute på vägen är det precis lagom trögt och stabilt. Med andra ord ett suveränt hjälpmedel för att bättre behärska bilen!

Så när jag tänker på den missade femte stjärnan i EuroNCAP - en lång tråd finns om detta - så får jag försöka trösta mig med att det i alla fall är så jäkla behändigt och roligt att vrida på ratten i min fyrstjärniga bil................

Två timmar?? Satt du i passargerarstolen då? :-D

För denna Länk testpanelen tog det max två minuter per huvud och man var riktigt med i matchen.
Kan bara skrivas med ett ord - underbart!

Tog längre tid att vänja tillbaka sig till min gamla häck.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Jag vande mig direkt, och blev kär :)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Märkte faktiskt ingen större skillnad... Var ingenting jag tänkte på och inte klarat mig utan tidigare i alla fall.
MVH,
Danne

- H U M A N R A G E -
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.