|
|
|
|---|---|
|
Bil 520 E34 -89 Hur ställer man klockan på lilla färddatorn? Och sitter det någon tempgivare orginal på dessa bilar fördraget till färddatorn..tempen visar minus 32.. Någon lösning? Har precis bytt ut analoga klockan... P.S har sökt och ej funnit dessa svar för 5-serien | |
|
För att ställa klockan så trycker du in uhr tills "punkten" mellan timmar å minuter börjar blinka sedan trycker du på knappen uppe till höger för att ställa minuter och knappen uppe till vänster för att ställa timmar...när tiden är rätt trycker du på uhr igen och "punkten" slutar blinka och tiden är inställd om det sitter ngn tempgivare fördraget orig, vet jag ej men om man har färddatorn orig. sitter tempgivaren bakom täckplasten brevid dimljuset höger fram (sett framifrån) |
|
| Det skall sitta kablar färdigdraget till tempgivare på den plats som sagts. Tempgivaren skall klämmas fast i den plastklammer som finns bakom plastlocket. Tempen visar -32 när givaren saknas eller pajat. Köpte ny på skroten för 25 spänn, se´n fungerade tempmätaren som den skulle. Tänk på att det finns två kabelstycken som ser likadana ut under locket, ta den som kommer vänsterifrån sett framifrån. Lycka till! / Peps | |
|
okej skall kolla direkt! Den visar -30.0 nu och har gjort det sedan jag köpte "datorn".. |
|
| Hittade ett gult kontaktstycke med en blå/röd kabel och en svart tror jag det var... måste vara den, var köper man givaren om man vill ha en ny?`! | |
| BMW borde väl ha nya tempgivare? (= | |
|
Tjena kovo! Jag letade innan jag fick tag på min på skroten och hittade ingen piratleverantör utan var tvungen att köpa på BMW om jag ville ha en ny. Den kostar runt en trehundring där. Lycka till! Kolla så att kabelstycket som du hittade kommer från vänster sida sett framifrån, om den gör det så är det rätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.