|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra vad panelen säger om en 750 årsmodell 1991 import av seriös firma 1995 en ägare tills nu (som jag känner). Mycket fint skick både in-, utvändigt och maskinellt. Stor nackdel är dock avsaknad av skinn. Den har gått ca 17000mil (ärliga mil!) och är mörkblå till färgen. Vad kan en sådan vara värd? | |
|
35 - 40 000 kr? Avsaknaden av skinn gör väl inte så mycket. Finns väl att köpa för ca: 5 000 kr bl a här på Autobörsen. /Rickard |
|
| Tänkte detsamma. Bilen är riktigt fin så det känns som ett bättre köp än en halvsunkig med skinn. Hade tänkt att ha den fram till sommaren och sedan kränga iväg den så frågan är också hur lätt den är att bli av med när jag ska sälja den. | |
| Någon mer som har någon uppfattning eller är 35-40 ett rimligt värde? Finns ganska många 750 E32 ägare här, är det någon som har sålt en sådan nyligen och vad fick ni betalt i så fall? | |
|
Fråga hur många som fått så mycket för sin 91or nyligen enkelt. Tror att bilen kommer att bli svårsåld för det priset. /Simon |
|
-BeeMWe- |
Inte en chans, runt 25-28 i slutpris säger jag. Folk som köpte 750 när den var ny köpte den för att den var ny, fet och hade status. Köparna av 750 nu kan lika gärna välja en 735a för det är inte någon statuspryl längre och folk som köper E32 köper nog pga just det låga priset och då ramlar 750n in där också. Om man inte hittar någon dum jävel, typ samlare som köper den för skicket, om den nu är i samlarskick. |
|
-BeeMWe-: Visste inte att samlare var dumma jävlar och sen så kan man inte dra alla köpare över en kam, vissa betalar gärna för kanonskick. Vet av en 750iAL -88 som nyligen såldes för nånstans 80-90000:-. Mindre än 4000 mil på mätaren, aldrig vinterkörd och såklart nyskick. Rätt galet rent ekonomiskt att slanta så mycket för en E32, men tänk vad fränt att få känna på hur en fullsmetad 750 E32 känns som ny bil! :) /markus |
|
-BeeMWe- |
markkus: Jag rättar till svenskan och tar bort "typ" så det blir ett fristående exempel utan sammanhang med "dum jävel" som det var menat från början men var kanske svårtolkat då det skrevs? |
| Ok, jag får loss den för 25´ jag tycker att det känns som ett schysst pris. Frågan är bara hur lätt den är at kränga iväg om några månader. | |
|
T.P, tror ytterst få 750 är lättsålda om inte priset är grymt bra eller att den endast har 5000 riktiga mil el dyl. /Simon |
|
|
Ska du köpa en bil för att sedan sälja vidare och tjäna en slant ska du nog titta på en annan mer eftertraktad modell. Har aldrig haft någon e32 eller e38 just pga att de verkar svåra att sälja och de är dyra ai drift om man "tvingas" behålla dem. Många verkar ha problem att avyttra sina stora lyxbilar. Är det inte en hel del pyssel att byta hela inredningen? |
|
|
-BeeMWe-: Ja det var lite svårtolkat skrivet! Vi vill ju inte att en massa samlare ska gå omkring och tro att de är dumma jävlar :) /markus |
|
M3artin |
Ja, 25tkr för ett samlarobjekt i bra skick är inte dyrt. Men att hitta någon som vill köpa den bilen överhuvudtaget är svårt, jag säger..pruta lite till dessa bilar är svårsålda näst intill omöjligt att lura på någon. M3artin |
| köper du en 750 så var beredd på att behålla den!eller förlora en massa pengar!det är ju en kanonbil i sig,men i takt med att allting blir dyrare blir dessa bilar svårare o svårare att sälja!jag skulle gärna ha en sån som bruksbil!men det är en omöjlighet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.