|
|
|
|---|---|
|
Nu är det så att jag misstänker att jag har ett litet oljeläckage i växellådan, har hittat små mini pölar med olja där jag parkerar och även "oljesvett" när jag hissar upp bilen vid växellådan. Funkar denna tätningsolja (omega-mekonomen) på m5 e34 -94? Är det bra eller dåligt? Positiva samt negativa saker? Nåt viktigt att tänka på? Mvh | |
|
Tack för alla svar!!! =) |
|
|
Jo det fungerar om det är små läckage..... Jag vet jag kör citroên till vardags...... Det enda negativa är att det är svindyrt.... Billy B-10 Länk |
|
|
Har testat det på en kompis läckande servostyrning på en Passat. Det funkade ok men det läckte rejält innan så det slutade inte läcka helt. Han bytte styrväxel tillslut. |
|
|
funkade på en Audi v6 som läckte från vevaxel tätningen..helt torrt efter 50mil. På mekonomen säger det att det ska funka så länge inte packboxen är trasig. |
|
|
Det är nog en sanning med modifikation! Men det kan fungera om det är ett mindre läckage som sagt. Överdosera inte för då kan läckaget öka! 1-3% inblandning om jag minns rätt i huvudet! (står iofs på flaskan) En liten flaska/burk är mycket dryg, synd att medlet inte finns på typ 5 cl-flaskor! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| 1% i förebyggande syfte och 3% för "reparation" av dålig packning. | |
|
Jag använder ORION 288 (billigare men funkar exakt likadant), den tätar läckande gummitätningar i oljesytem under förutsättning att de inte har en fysisk skada. Olja (speciellt varm) påverkar gummit som blir hårdare och tappar "spänsten". 288 mjukar upp gummit. Jag har använt den på allt från Volvo lastbilsdieslar med vevaxeltätning som läcker till läckande servostyrningar som är ett stort problem. |
|
| tjena, omega 917 funkar bra, jag änvänder det själv i mitt yrke som truckmek, brukar hälla i en skvätt när det läcker lite i lyft cylindrarna...hjälper i dom flesta fall vid läckage | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.