|
|
|
|---|---|
|
Bästa vänner, I lördags hämtade jag dottern från ett kalas på McDO. Parkerade (lagligt) utanför i 15 minuter. kommer ut med hennes två kompisar och "hjälper" dom (8år) in i bilen. När jag ska kliva in själv märker jag att ventil hattarna (///M emblem) saknas bak o fram på vänstersidan. Jag kör hem lugn o fin men lite senare på kvällen funderar jag på vad som kunde hänt om jag kommit ut och sett någon skruva på däcken siså där. (här var jag tvungen att radara vad jag hade för funderingar). Men jag kan säga att "Kent på shopen" hjälpte mig att köpa nya så snabbt att jag fick dom nya ventilhattarna dagen efter. Heder åt Kent. 230:- är bättre än 10år på kåken. (Men där går gränsen). "Gå i frid för den här gången" | |
|
Att man aldrig får ha prylarna ifred. Kapa händerna på alla tjuvar! Bara för att jag väljer att lägga stor del av mina surt förvärvade slantar på min flotta bil innebär det INTE att jag glatt vill eller kan köpa nya delar för att några plattnackar inte kan skilja på mitt och ditt. |
|
|
Många råkar ut för sån där skit tyvärr. //Schnitzer |
|
|
Finns ett bra sätt och råda bot på problemet.....Dra åt dom som fan med en tång så blir dom sittandes där dom ska. Skull man behöva ta av dom så finns det ju en fin tång i verktygslådan i bagaget.... Länk |
|
|
Har hänt mig med, kromade hattar i metall, nån snorunge från skolan brevid som tydligen samlar ventilhattar då även de i gummi försvunnit tidigare. Ett tag funderade jag på att gå och tala med deras rektor, men om inte han/hon råkar vara bilfanatiker själv, så lär man ju bara få ett garv till svar... Frågan är hur hårt vågar man dra åt ventilhattarna? Vad går av när man dragit för hårt? |
|
|
ventilhattarna med ///M-emblem fanns tidigare bara som BMW-US-reservdel, är dina -original-BMW ?? köpt från -BMW- ?? - reservdels-nummer ???? - att köra runt med de är INTE att rekommendera, TYVÄRR annars kan du köpa en reserv-uppsättning med en gång, TYVÄRR, dessa har får fötter illa kvickt, en US-///M-fantast har blivit av med 4 uppsättningar i somras - - de går bara att använda till bilmöten, träffar och liknanda, TYVÄRR - de är tunga som BLY ??? så till den grad att de skapa obalans i hjulen ??? M5touring register |
|
|
M5-Ike: Blev oxså av med mina ventilhattar på min M3 i sommras inga större pengar men det är då f-n att man inte ska kunna få behålla sina egna saker |
|
|
Till Er: Ett broderligt tack för all sympatia i den "traumatiska krisen" jag upplevde. Jag är nu i bearbetningsfasen och kommer att klara mig. Också till Hasse som mailade mig med modet uppe att köpa nya igen efter att fått sina avskruvade på samma sätt. Starkt att inte ge upp . Till m5toureg, 1. ok, 2. ja, 3. nej. 4. 36110009839 (Valve Stem Caps). 5. ingen kommentar. 6. kommer inte ihåg antal gram per styck och har tyvärr ingen liten våg (ingen bantar eller så i familjen). Jag kollade däremot med BMW-Solnas däckfolk som intygade att den vikten var utan betydelse för balans i orginal däck/profil. Har heller aldrig upplevt någon obalans i hela fartregistret. |
|
|
M5-Ike@ ok, STORT TACK ! jag skall jämföra med reservdels-nr. till US-delarna, det vore ju bra OM BMW hade lärt sig att dessa -faktiskt- används på bilarna och INTE bara som -life-style-objekt ;) och som följd låtit de tillverkas av rätt material för att komma ifrån problemet med att man behöver balansera hjulen på nytt när man använder de - M5touring register |
|
|
M5-Ike@ ursäkta 'tjötet' men hur hittar jag "Kent på shopen" ? Motor-Nord ? det angivna numret är samma som jag har och detta är (eller var ?) USA-only ?? eller handlar det -igen- om att bevisa för -BMW- att de faktiskt finns ?? ett litet tips om "Kent på shopen" och jag skall hålla tangent-bordet i styr framöver ;) M5touring register |
|
|
m5toureg:Tror det är Kent på Style-tech Länk M5 Ike menar. ///Johan |
|
|
Riktigt av Johan.S /// Regards |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.