AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.933

e34 a-traktor

Sida 3 av 3
Prisena på Epa å A-traktorer är ju helt sjuka. Min kompis hade en Opel Rekord från 83 som han fick 25000 för bara för att det var en a-traktor. Helt sanslöst sjukt.

Tror dock inte att det kommer nå fler e34-traktorer nu när man måste kapa dom för att få dom genom besiktningen. Bygger man om en e34:a så pass mycket så har man nog hellre den som vanlig Pick-up istället för epa. Tycker för övrigt att e34:an skulle se ganska frän ut som Pickis.

// DZL_PWR
Keep on keepin' on!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det är väl nu mer förbjudet att bygga epa- eller a-traktorer. Tyckte att det stod i Bilsport i något nummer från förra året.

//Schnitzer

Jag har också hört nåt om det. Kanske det är så. Hoppas det... Är lite less på alla epor å a-traktorer som smyger runt. Dom går sakta å låter för djävligt. Livsfarliga på landsvägarna, i alla fall här uppe i norr, så LGF-skylten alltid är snötäckt. Inge kul när man ligger i 110 på kvällarna å märker att bilen framför kör 30. Ofta är ju baklysena sprejade, så dom sysns ju inte alltid så bra. Inte för att det är traktorenas fel, det är ju mera ägarnas fel...

// DZL_PWR
Keep on keepin' on!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
DZL_PWR: Håller med dig! Det är ju väldigt mycket 110-väg där uppe så jag förstår om man inte gillar när någon som ligger och puttrar i 30 km/h samt täcker stor del av vägen.

//Schnitzer

Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Det är tillåtet att bygga a-traktorer, men de måste kapas. Epa traktorer har man inte fått bygga på massor av år.

//Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.