AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
19.719

TopGear 13/12

Sida 2 av 2
jag börjar bli irriterad på dem..hur kan man välja en jaguar framför rn porsche och bmw
Top Gear favoriserar brittiskt i samma utsträckning som svenska motorjournalister favoriserar svenskt. Speciellt när Volvo kommer på tal. Aftonbladet är nog allra mest patetiska i sin Volvo iver.

Angående Top Gear testet så skulle det solklart bli en 911 då BMW:n känns som en förvuxen sugfisk, och Jaggan som en farfarsracer. Fast ärligt talat så är Porchen inget annat än en toktrimmad folkabubbla. ;-)
wendtan: Jag har Carrera GT testet på datorn. Och där framgår det väl inte att Clarkson driver med GT-n (?). Han berömmer ju bl a utseendet och prestandan oerhört.

Fast`n Loud Turbo Proud.
Hehe, de påstår jag inte heller. Men att han Driver med TYSKAR.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Just 911 har den gode Clarkson alltid haft ett horn i sidan till, har ni sett det odödliga avsnittet "how to kill a 911"? :)

wendtan: jag skäms, långsam är bara förnamnet, jag skyller på dåligt väder för foto. Håller precis på o kopierar in bilder på burken så får vi se om några går att använda! Hm, kväll var inget bra alls med digitalkameran :-/

mvh
Anders
An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Någon som såg när de satte upp nya bilar på deras "coolwall" Där lyste Clarksons fördomar igenom och Carrera GT:n åkte in på uncool med motiveringen att den var för vulgär. Nästa bil var Mercedes SLR som direkt åkte upp på cool-listan. Där ser man. Den är ju inte vulgär... Samanfattningen jag drar är att i dagens läge favoriserar Clarkson alla brittiska bilar utom Rover. och spyr inte galla på några andra tyska bilmärken än BMW och Porsche. Och hur underhållande är det egentligen när han brölar "Annbäälliiivaböll!! och Fäääntääässstickk!!" när han för tionde gången misslyckas med ett kontrollerat ställ när han väl har placerats i en Engelsk bil?
Anders Alj: Håller med, Clarkson är lite jobbig att lyssna på. Btw, så var ju 645-an den första BMW-n att komma på "cool-listan"..

Wendtan: "Jeremy Älskar att driva med "The Germans" titta inte minst på Carrera GT testet,"

Då förstår jag inte riktigt vad du menar...

Fast`n Loud Turbo Proud.
An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Den där cool-listan är ju skrattretande. Jag har svårt att tänka mig en mer seriöst modifierad och ändamålsenlig bil som andas så mycket racing som M3 CSL. Den åkte in på lägsta listan "seriously uncool cars". Och på den absolut coolaste listan "Sub zero cars" hamnar bland annat Fiat Punto(?!). Fiat punto???
Perran: Kika på testet igen och konstatera hur han tittar på bilen ur en tysk synvinkel först och sen ur en brittisk.

Om du inte ser hur han driver med Tyskland/tyskar då kan jag tyvärr inte hjälpa dig :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Cool listan är ju bara ett tillfälle för Jeremy att kunna spy sina fördomar lite grann eftersom det alltid är hans röst som är avgörande. Men som sagt, det är ju bara underhållning (som säkert funkar kalasbra i England) ingenting att bli upprörd över.

Det bästa motorprogrammet i min smak är faktiskt Fifth Gear med Tiff Needell, Vicki Butler Henderson och Jason Plato. Mycket mindre skitsnack men fortfarande med en hel del kul inslag, stunts och krocktester. De har nu också skaffat en testbana att jämföra tider på. Att sedan Tiff kör som Gud Fader själv i jämförelse med Clarkson bättrar bara på det hela. Finns en hel del på DC++ att hämta hem.

Angående valet mellan 645, 911 o XKR så skulle jag i alla fall personligen utan tvekan välja en 911 C2. Bilen är en ikon i sig och bilen närvaro känns mera "äkta". 645 och XKR är mera GT bilar och så gammal är jag inte än. Att jag sedan tycker 645 är fullständigt skitful gör ju inte mig mera angelägen att åka Bayerskt i det här läget. Hade det däremot sladdat runt en M5 E60 där på stranden hade jag dumpat räcerfolkan direkt.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Har kört en XKR, det är bara motorn som är något att har resten är skit. Den är helt oharmonisk. Mitt val hade blivit 911. En 645 är ju rena sömnpillret.
Vad är det som är oharmoniskt på en XKR bedömer du?
wendtan: Ok nu hänger jag med. Du menar när han håller på att väga kopplingen etc (?).. Sen när han testar bilen riktigt är det ur brittisk synvinkel.

Fast`n Loud Turbo Proud.
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Har inte varit inuti en XKR, men linjerna är ju helt fantastiska! Hur fel kan det bli med en V8 på det? :)

Att 645 och XKR är mer GT-bilar, visst, men titta gärna på äldre 911 och jämför mot 996. Vad STOR den har blivit! Baksätet går ju för f-n nästan att använda... 645Ci har dessutom fått lysande kritik på bana, jag ser verkligen fram emot att någon gång få testa den åtminstone på vanlig väg!

mvh
Anders
Haha kvittar vilken bil som testas så avslutar alltid Clarkson med orden "buy a Jag, it's a better car", oavsett om det är en nissan micra som är testföremål... Är så trött på den karlen, men annars är det ett trevligt program. Gillar utmaningarna dom får, som att köpa varsin Porsche för max £1500, sånt lär vi aldrig få se i svenska motorprogram. Men nu var det ju inte TG vi diskuterade. bara tvungen att kräka lite :)
andha45
TopGear är kul men lite tröttsamt ibland... visst vore det kul om redaktionen bytte plats med ViBilägares redaktion ett tag? Sågningen av Chrysler Crossfire i TopGear tar nog priset hittills...
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
andha45: "It looks like a dog doing a poo..." :D Tycker den liknelsen var slående :)

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Jag tycker att det är trågit att dem valde topmodel av Jaguar men mellan modell av Porsche och BMW. Hur tror ni att 996 och Jaggan hade stått sig emot nya M6?

Mitt val vore 645CiESS :-)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

andha45
Om Clarkson får testa, tror jag BMW:n kommer sist igen...
Kan förstå att han inte gillar att BMW som märke blivit en trend jämförbar med ett klädesmärke eller en mobiltelefonsmodell, och designen kan man ha delade meningar om, men det förtar inte det faktum att BMW är en av världens bästa bilar på alla områden. Iofs erkände han när dom visade E90 att alla BMW är fina körmaskiner, men lite mer objektivitet hade inte skadat. Annars är det bara kul när man driver med bilmärken med glimten i ögat, men killen måste ha traumatiska barndomsminnen kopplade till den blå-vita loggan från München.
Men för balansens skull måste jag erkänna att jag gillade totalsågningen av X3 :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.