|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Någon som såg reportaget om 645, 911 och Jaguar XKR? Dom sågade ju BMW-n rätt rejält.. Det såg väldigt skojigt ut att leka i sanden, men det var ett märkligt reportage. Kan man göra en riktig bedömning av sportbilar på det sättet? Enda dom gjorde var ju att sladda runt och hade ett rakt-fram-race. Fast`n Loud Turbo Proud. | |
|
Ett typiskt TopGear reportage! Se TopGear som underhållning! /A |
|
|
Ja iofs så var det riktigt kul att se dom leka på stranden med såpass fina bilar. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Vad som faktiskt framgick på bilderna var att 6-serien faktiskt ser lite bortkommen i närheten av skönheten 911. 6-serien verkar inte riktigt veta vad den vill vara... Underbar bil på många sätt, men lite osäker - om ni förstår vad jag menar. Jaguar XK'n har lite mer självsäkerhet... Har stora förhoppningar på kommande 4-serien! |
|
|
Med Clarksons typiska misstro till tyskbilar var det väl inte så underligt att den gamla Jaggan tog hem matchen? ;) Håller med Perran, mycket märkligt ställe att testa bilar på, men som vanligt med Top Gear är det underhållning i fokus - och det lyckades de riktigt bra med! OT: Vet inte om jag håller med om att 6an ser bortkommen ut bredvid 996, däremot säger det ganska mycket om var den kära 911 är på väg - GT-vagn med fungerande baksäte. Det är något för en porschetok att suga ett tag på (man kan ju undra vad Boxster Coupé kommer att innebära)... mvh Anders |
|
|
Handen på hjärtat, vilken bil hade ni själva valt av dessa tre? 911:an för min del faktiskt... |
|
|
Jag hade alla gånger valt 645Ci. Tycker tvärtemot erc att 911 och Jaguar ser rejält bortkomna och gammalmodiga ut jämfört med E63. Inte i närheten av den pondus och kraft som E63 utstrålar! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
996 är en oerhört kompetent vagn, men frågan är om inte 645Ci ligger bättre till för min del? Jag har lite svårt för att gamla 911 har växt till sig såpass åt alla håll (och så är det ju för f-n vatten i motorn?!!! VA?!). Jag lämnar hörnflaggan och propagerar för 645Ci! :) Liksom Kalle tycker även jag att bilen har grym närvaro! mvh Anders |
|
| Man får ju väga in mer än utseendet i bedömningen. 911:an känns överlag som ett "roligare" val imo. Dessutom tycker jag fortfarande att 6-serien har ett drag av "strandad val". | |
|
Ja visst får man det - den här typen av bil köps väl till stor del med hjärtat! Och visst är 996 en grymt kompetent 911 med många förbättringar jmf med tidigare generationer. Men vad gäller just 911 har jag redan den i mitt tycke bästa modellen (993), så då blir det en bra komplettering med en 645Ci på uppfarten ;) mvh Anders |
|
|
911:an hade jag klart valt...då jag gillar att ta ut bilen på bana...Och 911:an är utan tvekan den som trivs bäst på bana av dom tre.. Ang sågningen av 645:an så sa dom ju iof programmet senare att den var duktigt snabb på deras testbana... |
|
|
Firren: Mitt inlägg var mer ett svar på Kalle H:s Håller med dig fullständigt och grattis till en trevlig vagnpark! Mvh Magnus |
|
|
MagnusC: Det är ju det som är charmen med forum, att man får tycka o lägga sig i! :) (och vad gäller 996 är GT3 den modell som jag suktar efter, om jag vinner på Lotto eller nåt, förhandling med frun vågar jag knappt tänka på...) mvh Anders |
|
|
996 utan att blinka. 645 tycker jag personligen såg ut lite som dunderklumpen i jämförelsen. Att Top Gear bara ägnar sig åt underhållning är väl allmänt känt sen länge. Vem skulle annars få för sig att använda en katapult att skicka iväg bilar med för att pricka en stor måltavla? :) Top Gear rent generellt är ett väldigt humoristiskt program som är min klara favorit. Men vill man se riktiga tester, men faktisk prestandamätning, bromstest, konabana osv osv så är det de Tyska motorprogrammen oslagbara. Hade Top Gear inte haft inslaget med The Stig hade troligtvis programmet tappat mycket tittare då de skulle uppfattas som totalt "oseriöst" Men väldigt Kul! Jeremy Älskar att driva med "The Germans" titta inte minst på Carrera GT testet, men han är också en stolt ägare av en SL 55 AMG. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Firren: Hur går det med bilderna förresten? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan: Byttes den inte ut till förmån för en Ford GT40? Han gjorde ju en riktigt fjäskig provkörning av just den för att hamna långt upp i beställningskön... /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Hade 911an varit en 997 hade det inte varit någon tvekan. Nu vacklar jag lite. Däremot finns det inte en chans någonstans att jag valt Jaggan. |
|
|
Olof och wendtan: Ser den nuvarande säsongen på BBC och tydligen så är forden jätteförsenad och, om jag inte minns fel 25% dyrare än vad den skulle vara, vilket gör de andra två hur lyckliga som helst av skadeglädje. Som sagt var. Top gear- Underhålling, och kanske inte så mycket mer:) ha de/benke-med e21 abstinens |
|
|
Mitt val är redan gjort =) /Johan Hellre rik och frisk än sjuk och fattig. |
|
|
Olof: Precis som Benke skriver så är den försenad samt fördyrad. Även jag följer den nuvarande säsongen på BBC. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
-Joo Top gear ska man nog inte ta för allvarligt, det är lite för uppenbart att de favoriserar brittiskt när de kan och klankar på allt tyskt så ofta det går, för att man skall kunna ta deras tester för någon form av fakta:) -Måste vara något som har med kriget att göra -don't mention the war! .... Fast å andra sidan, är inte våra inhemska förmågor inom motorjournalistiken, ungefär likadana? -Själv hade jag nog varit BMW trogen, faktum är ju att alla tre bilarna klarar mycket mer än vad jag har förmåga att krama ur dem, och då får jag låta smaken välja i stället. Både Jaggan och Porschen är snygga bilar, inget snack, men 645'an ser klart fräshare ut, i mitt tycke den första designen Bangle lyckats med, men det hör kanske inte hit:-) -Återstår bara att pricka dit lottovinsten så står jag hos bmw på måndag med ett ;-P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.