AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.068

Loaded provkörd i senaste AMS.

Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Bravo, Anders. Vilken bil. Carrera GT bromsar!
Enligt AMS ska Horst von S. (SportAuto) och Richard G. (STCC) försöka slå rekordet för gatbilar på Ringen. Lycka till!

Micke K. Länk
Här är en kille som insett det riktiga i begreppet "styling". Något som jag normalt inte förespråkar. Bilen verkar frän.
Det är väl snarare tuning än styling?

Fast`n Loud Turbo Proud.
Det verkar som ryktet om M3-motorernas benägenhet att rasa är betydligt överdrivet. Den redan hårt trimmade S54-motorn dessutom kompressormatad. Imponerande prestanda på bilen.

b97_knl : Varför Bromsar en Carrera GT? Eller menar du att Loaded har bromsar från en Carrera GT? ;-) Sorry... kunde inte låta bli att anmärka på särskrivningen.

___
"When people are free to do as they please, they usually imitate each other."
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Bones: Enligt AMS har Loaded CSL bromsutrustning från Porsche Carrera GT.

Micke K. Länk
Deliq
I slutet på augusti, när jag såg bilen, satt det Movit-bromsar på den.
Länk
Länk
och dessa sitter på även på bilderna i senaste AMS, men de har kanske bytt dem efter fotograferingen, vad vet jag ?

Hela den augustilördagen :
Länk

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Perran_, helt rätt!
b97_kn : Jag prenumererar ocså på AMS, så jag har läst artikeln. Jag drev lite med dig om din särskrivning.... :-)
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
jo Richard den andre, gjorde ett bra jobb i reportaget. ;) en får tacka för uppmärksamheten.
Jag kan försöka reda ut detta med oken ;) Det har kommit till vår kännedom att de gula movit oken som vi monterat på loaded normalt sitter på Ferrari Challange stradale, det är oket till deras kolfiberskivor. Vid ringen så tog belägget slut och Movit hade inga i lager så de bilade dit med en helt ny oksats som de skulle lansera till bl a. BMW bilar. De oken är röda och sitter på porsche Carrera GTs motsvarighet till kolfiberbroms sats, fast då är de gula...tror jag. Att vi sedan satt tillbaka de gula beror på att såg lite knepigt ut med röda i fram och gula i bak. De röda passade heller inte på hjulsatsen som vi har för slicksen som vi använde vid senaste superstagekörningen.

Deliq
OK, det förklarar saken.
Tyckte annars att det var lite motsägelsefullt... ;-)

M V H // Dennis L.

Deliq
Här är Carrera GT'ns gula bromsar
Länk
fotade under min drömhelg på Hockenheim...
Länk

M V H // Dennis L.

Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Japp dem är det, fast röda.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.