|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Jo, såg den jag med! Man blir inget annat än gråtfärdig =( | |
|
Eoouch!!! Vandalism! Gör inte så, flickor och pojkar..... /// Gunnar E. |
|
|
Kan inte finna en enda logisk anledning till att Vanhelga en 02:a så mkt!! Ang jämnförelsen med Sierran och M5 så kan det ju vara roligt! Men raktfram kan man åka tåg! och det lagligt i 180! Eller varför inte flyg? va lika skoj väl ;) näe när det svänger så då jädrar och ska man få en sierra att svänga, ja då krävs en trädlindning ;) |
|
|
Sekunder hit och sekunder dit... Att dom orkar... Hur som helst så är det ju bara löjeväckande att jämföra en Sierra med nya M5:an. En Sierra är ju så pinsam att man rodnar t o m vid en jämförelse mot en rostig, blekgul 518 -77 med vita navkapslar och fladdrande stänklappar.... Mvh, |
|
|
Forden är godkänd av Bilprovningen med Saabmotorn! M V H Coffe |
|
| Säkert... | |
|
De e ju bara o inse boys...M5 E60 suger fett!!!Ska man ha en bil som har fett me pulver så ska man definitivt skaffa sig en Sierra med Saab-turbo motor!Detta är ju faktiskt känt av de allra flesta seriösa bilbyggare/trimmare!!!*ironi* Nej men visst går Sierran "bra" men den är o förblir en "bastard":-). En Cossie däremot e en helt annan sak... |
|
|
Kan detta duga som bevis? En kopia från Vägverket tagen idag. ____________________________________________________________ Startsida Fordon Sök fordons- & ägarupp... »Sök uppgifter om ditt fordon Tilläggsinformation Regnr: OSM256 Färg: MGRÅ Fabrikat: FORD SIERRA 2,9 I GL Fordonsslag: PB Chassinummer: WFOFXXxxxxxxxxxxx Årsmodell: 1989 Tilläggsinformation: Informationen nedan redovisas obehandlad från vägtrafikregistret. Om det är tomt innebär det att det inte finns någon tilläggsinformation om fordonet. T31A MOTORN UTBYTT T31C MOTOREFFEKT ENLIGT UPPGIFT T31F FORDONET OMFATTAS INTE AV TILLVERKARENS AVGASRELATERADE SÄRSKILDA ÅTAGANDEN OCH INTE AV TILLVERKARENS ANSVAR FÖR AVGASRENINGENS HÅLLBARHET ENLIGT A60-REGULATION. T31E AVGASKONTROLLSPECIFIKATION A122/95 MOTOR FRÅN SAAB 9000 B234E6MOOTO73454 ________________________________________________________ |
|
| Haha!!! | |
|
Jag tycker det är ashäftigt med den gamle Sierran och de accelerationstider den lyckas prestera med, i sammanhanget, relativt modest effektuttag!! Och varför kan man inte jämföra Sierran med M5:an?? Tycker snarast det är löjeväckande (som någon uttryckte det) att hävda att man inte kan jämföra de båda bilarnas prestanda!! För det är det Tonys-tråd handlar om... Inte vilken komfort bilarna har, benuttrymme i baksätet, svängradie, varvtid på Nurnburgring eller hårdhetsgrad på metallic-lacken... Att komma dragande med att M5 minsann har större backspeglar förändrar inte det faktum att Sierran hänger på förvånansvärt bra trots att inte har lite mer än hälften av M5:ans hästkrafter och kostar lika mycket som en omgång vinter- och sommardäck till M5... T4 -99 |
|
|
SotaM: Jämförelsen är tråkig eftersom den genomsntittlige M5-köparen skiter i om en vedbodtrimmad Sierra från -89 råkar vara snabbare. Bättre då att denne Tony smalar lite skalper på strippen bland likasinnade. De enda som verkar bry sig om Tonys jämförelser är unga insnöade BMW-fanartiker som inte äger någon ny M5:a. |
|
|
Skulle tippa på att den genomsnittlige Sierra-köparen skiter lika mycket i om en ny M5 är snabbare... M5 E60 har ju seglat upp som den nya måttstocken när det gäller prestanda (även bland sportbilar). En bil som "hänger på" en ny M5:a är därför snabb - punkt slut. Jag tycker därför att jämförelsen är intressant eftersom den visar/bekräftar hur snabb Sierran har blivit med relativt små (o lagliga) medel och att sådan prestanda inte bara är unnat drömbilar i miljonklassen - som vissa dock verkar tro... Skulle vilja se den person som står i valet och kvalet mellan att köpa en ny M5 eller gammal Sierra... ;) T4 -99 |
|
| Jag tycker det är intressantare att vår käre Tony jämför sig med andra hobbytrimmade bilar på strippen. Förutsättningarna blir likartade då. Jag ser inte det fanastiska i att Tonys bil är snabbare än en ny M5? Min gamla Jaguar är snabbare än mängdet av nyare bilar. Och den är billigare också... Vem blir impad av den faktan? | |
|
Hur står sig en Carrera GT mot en sådan Sierra? kan ju vara intressant för den potentiella GT köparen att veta? ;)))) Men det är säkert en kul bil Tony knåpat ihop... |
|
|
Ja när jag blir rik så kommer ju jag givetvis tänka: Bondtrimmad sierra, Mclaren F1 och Carerra GT.. och valet är ju enkelt! *s* |
|
| man kan inte låta bli att skratta över eran avundsjuka grabbar, det finns mer här i livet än bara BMW tro mig... och M5 är inte det värsta som finns i bilväg, jävligt häftig bil men knappast bäst eller snabbast kommer aldrig bli heller... | |
| jimbooo: Nä alla BMW-entusiaster sliter sitt hår i bitter avundsjuka över en grå Ford Sierra från sent åttiotal... Skärp dig. | |
|
Håller helt med ovanstående skribent. Hela resonemanget är ju helt absurt och så omoget att man blir alldeles matt. Vart vill man komma med att jämföra E60 M5 och en gammal Ford? Forden är snabbare... OCH??? Fattar nothing... Och VEM är avundsjuk på någon som skruttar runt i en gammal Ford Sierra??? Den får vara hur snabb den vill, den är ändå en av de vidrigaste skapelser (ur alla aspekter) som bilindustrin spottat ur sig under 80-talet!!! Det tror jag vi alla kan vara rörande överens om, någon som är av en annan åsikt? Mvh. |
|
|
Jag tycker det är lågt att ens reagera på att en kille jämför en sierra med nya M5. Det verkar finnas folk som tar det personlig så fort någon uttalar sej om nya M5an. M5an är kanske en drömbil men många älskar ju att reta märkes fanatiker som oss bmw folk Det finns faktisk folk som bygger egna skapelser och är duktiga och förtjänar respekt för sin uppfinningsrikedom tänker speciellt på hur han fick sierran genom sbp :) Lycka till Tony med 2002'an det kommer nog att blir grym i sin klass superstreet eller vilken det nu blir |
|
|
Delvis märklig diskussion som uppstått. Givetvis får och kan man jämföra accelerationen hos en "bonntrimmad" Sierra med en M5. Likaledes får man givetvis vara beredd att acceptera att andra finner den jämförelsen irrelevant. För den som anser att acceleration är det särklassigt viktigaste kriteriet vid val av bil är naturligtvis en bil som Avestasierran intressant. Köparen av en M5 torde dock välja sin bil av en mängd skäl, där prestandan rakt fram bara är ett, det gäller högst troligt den som spekulerar på en Carrera GT också. Sedan tycker jag också att det är kul att det görs hemmabyggen som den aktuella Sierran. Man skall dock komma ihåg att det egentligen inte är så väldigt svårt att plocka ut mycket effekt. Om biltillverkarna ville skulle de utan vidare kunna sälja bilar med 2000 hk. Det finns inga tekniska hinder för det, knappast heller några stora kostnader. Det som hindrar dem är väl insikten i att det kanske inte är så vettigt, samt att det skulle bli dyrt med alla de åtgärder som skulle krävas för att hantera denna effekt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.