AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
7.648

BMW X5 eller Porsche Cayenne, Vad välja?

Sida 3 av 4
Bole såg en sån där infinity på stan idag usch va fina dom är :)

Cayenne hade jag valt :) Men inte utan tvekan..
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Cayenne, utan tvekan!

X5 känns gammal tycker jag...
bole
Anders C

Ingen här kan ge dig ett gott råd om du ska välja en cayenne eller X5, det vet du bäst själv.

Vad det gäller köregenskaper och annat praktiskt är det inte intressant, bägge bilarna är säket mycket kompetenta, det handlar om vad du vill signalera till din omgivning.

-------------------------------------------------------

Jag vill skicka signaler till alla tjejjer att jag är redo för parning och är villig jämt :P ... vilken bil ska jag då ta :-) hihi

nä men allvar... jag tror SUV-arna är lite för "lyxiga" för att köra ute i d vilda men för stora för stan...min jobbarkolega...kör en sån..har i övrigt en snopp på 5 cm..finns det ett samband kan man tro? ;-)

---
Min:
Länk Länk
Hahaha Bole den var bra hahaha höll på att skratta ihjäl mig...hoppas att din kollega inte läser här...och om du får reda på vilken bil man skall använda för att signalera till tjejerna så kan du väl tala om haha

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
bole,
hahahaha
bole
OM någon undrar hur jag känner till min jobbarkollegans snopplängd så spelar vi fotboll tillsammans varannan helg :P.. *kände mig tvungen att berätta för att förebygga alla spydiga kommentarer* :-)
ma
37
marcogwa
X5 3.0iA -04
Cayenne - säger sig självt tycker jag...
Klasskillnad som även innebär prisskillnad.
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Kikade på en X5 2002 4.6i maxutrustad i går för 559K. Lite dåligt med plats om man inte sänker förarstolen (193cm lång)
Får de pengarna får man en Cayenne. Jag skall i 1.a hand ta en provsittning idag. Priserna i USA hägrar klart för en Cayenne.

M3/// Mullret
Skulle valt Porschen, har kört den på både asfalt och i avancerad terrängbana och kan intyga att den har goda köregenskaper.

// Jim Profit
bole: Denna tråd tog en intressant vändning! *asg* :D

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Om det är en Cayenne Turbo så skulle jag med glädje välja den framför en X5. Är det däremot den "vanliga" Cayennen skulle jag hellre ta en X5 för den vanliga Cayennen är ingen skönhet direkt.

Malte
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
Vet inte om det är relivant i sammanhanget, men borde inte x5an vara humanare i ägandekostnader? Har hört att cayenne är extremt icke human.
I går kväll så hade jag lite race mot en cayenne, lagom mycke snö hade kommit. Kan säga att den går inte så bra som jag trodde att det skulle göra. Jag kunde utan större problem hänga på i kurvorna dock blev det lite svårare på rakan, men vid rödljuset tog jag honom/henne i all fall så.

Åker i en DKW med fyrhlustdrift under 200h/k inte så illa med andra ord:))))

Cayenne. Fast mitt egentliga val hade nog blivit Touareg. Billigare och snyggare.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Touareg med v10 diesel hade inte vart fel...
starre: så det är DKW som gäller nu..?

/Lazze
Länk

andha45
Har endast kört Touareg, den är lite mer lastbil än X5 o XC90 (men mkt bättre i terrängen).

X5 är en trevlig och homogen bil. Själv är jag inte så förtjust i X5-designen men det har jag förstått att många är. Liten varning dock för att den kan komma att se gammal ut om 2-3 år. Nya Merca M-klass ser mkt modernare ut än den gamla och X5 är ju sista modellen i BMW:s "gamla" designskola. Både inredning och utsida (framförallt baken) signalerar 90-tal och om några år kommer nog andrahandsvärdet att vara betydligt sämre än nu, jfr nypris -03 530iT och X5 3,0 404 000 resp. 410 000. Beg. 01 skiljer ca 100 000 till X5:s fördel.
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
X5 lätt den är snygg och har allt..cayenne är ful ...delar saker med vw och jag gillar defentivt inte insrument panelen i ....detta är en en lung match för x5...

///325///
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
andha45,

håller med, det som talar mot x5 är att den i mitt tycke redan känns gammal, om 2år så kommer nog väldigt många andra också tycka det vilket bör påverka andrahandsvärdet negativt...
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
jaken, positivt om man är spekulant..:-)

M3/// Mullret
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.