AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
7.646

BMW X5 eller Porsche Cayenne, Vad välja?

Sida 2 av 4
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Nä, va f-n, varför köpa en X5 när det finns X3 som är mkt roligare att köra!? (;-)))
/A
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
okey!
jag trodde du vänt tangentbordet upp och ner;-)
/A
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Mitt val faller på Cayenne S. BMW X5 ser för "konstruerad" ut, och Porschen vill mycket men är inget. Dock - Porschen känns mindre "Jaja, amerikanarna ska väl få en SUV då. Günter, tar du och höjer en 5-serie och tuffar till den lite. Vi har väl några gamla fyrhjulsdriftsystem kvar på hyllan?". Sedan, när jag fårr Cayenne S'en - säljs den omgående för inköp av en st 330XD och en begagnad Porsche Boxster - det bästa av två världar...
Har kört X5 i cirka 3000 mil, helt underbar bil på alla sätt.

Cayenne Turbo är riktigt rolig att köra, men estetiskt sätt är X5:an mycket snyggare.

Min röst faller på X5.

MVH / Jacob
Cayenne.

Fast`n Loud Turbo Proud.
Även min röst faller på X5. Porschen är lite "ballare" och dessutom sjuttielva gånger bättre vid offroadkörning. En Cayenne/Touareg är nästan lika bra på att böka sig fram genom leran som en LR Defender! Medan X5:an endast möjligen är avsedd att forcera vägbulor... Men hur som helst så inger X5 mer habegär hos mig, den är mycket mer tilltalande både vad gäller design och utförande. Dessutom är det ju en BMW!

Men jag skulle aldrig välja X5 4,4i före 3,0i. En SUV är ju ändå ingen bil man flänger fram med över asfalten i en rasande fart, utan det är ju en renodlad glidare, en "posörbil". Då räcker 231 hk mer än väl, men det är ju min högst personliga åsikt...

Bilar som X5 4,8i, Cayenne Turbo och ML55 AMG (och inte att förglömma G 55 AMG!!!) är såna löjliga och missbildade väsen i mina ögon att jag bara skakar på huvudet och suckar.

Mvh.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag skulle köpa en Cayenne. Utan tvekan.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Samma här. Tveklöst en Cayenne.

säger jag innan jag kört någon av dom iof...
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Stort tack för alla synpunkter om X5 och Cayenne. Eftersom jag är 193 cm lång så faller nog X5 bort då någon vänlig själ hade problem sitta i en X5 med 191 cm längd.

M3/// Mullret
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Jag har haft svårt för formerna på Cayenne men efter en tur i en S blev jag lite småbiten. Ljudet från 8:an var skönast från baksätet :) Alltså: Cayenne!

mvh
Anders
Jag känner då en som är drygt 1,90 som är inne på sin andra X5:a och han har då aldrig klagat över att man sitter dåligt i den...tvärtom..han är mycket nöjd. Använder dem i tjänsten så han åker väldigt mycket i dem också. Så du bör nog testa först innan du litar blint på att en person suttit dåligt i en...

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Visst ja...själv hade jag lätt valt X5...extremt mycket snyggare och mkt trevliga bilar att färdas i!

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
bole
Tycker inte cayenne är så bra...VW Toareg ser snyggare ut... men BMW X5-a på topp såklart

---
Min:
Länk Länk
Cayenne utan att tveka!!!

Sitter just och tittar ut genom fönstret på en som står parkerad här utanför..Kanske inte lika snygg som X5:an, men satan i gatan vilken bil!!!

En polare hade en Cayenne Turbo, bytte snabbt ut den mot en Touareg då tanken blir tom nästan direkt efter start. Han tycker dockatt båda är kanonbra i lite svår terräng.

Annars provade jag en Infinity45 i Usa för ett tag sedan.
Kanske inte lika "Suv:ig" men också en liten udda skapelse med krut i.
bole
Infinity lär vara bra jag skulle gärna vilja ha infinity helst..för den ser verkligen SNYGG ut

---
Min:
Länk Länk
H&
126
H&M
645ci -04
Nu kanske jag nämner en bil du redan avfärdat, men jag skulle valt touareg riktigt bra bil.

/Johan

Hellre rik och frisk än sjuk och fattig.
Hellre Touareg än Cayenne

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Cayenne. (Turbo S med panorama-tak, om pengarna finns...) :-)
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
Ingen här kan ge dig ett gott råd om du ska välja en cayenne eller X5, det vet du bäst själv.

Vad det gäller köregenskaper och annat praktiskt är det inte intressant, bägge bilarna är säket mycket kompetenta, det handlar om vad du vill signalera till din omgivning.

Ta en funderare på det och gör sedan ditt val.

/Anders C
Är inte SUV lite "ute" för övrigt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.