AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
680

lås i baklucka e32

k_
70
k_nordin

740 ial-93
någon som vet varför mitt lås i bakluckan inte öppnar när jag låser upp bilen ,men när jag låser och öppnar igen så öppnar låset.ett vanligt fel eller bara ett litet glapp nån stans.tacksam för svar.detta hände varje gång.en 93 740L.kan det bero på att den är så lång.skoja lite bara.
alain
Hej k_nordin

Det är så att när jag köpde min 750, fick jag 2 nycklar.
En till att öppna allting plus start och en som bara öppna dörrar och starta motor. det görde så på grund att om du behöver lämna din bil i verkstad, ingen kan komma åt det du har i bagage utrumet eller handfack i bilen om du lämna rätt nyckel.
det är förklarning jag fick och det stämde med nycklar när jag testade. hoppas att du fick svar på din fråga.

MVH ((Alain))
k_
70
k_nordin

740 ial-93
tack ska kolla det,men ändå så fattar jag inte varför låset går upp 2 gången
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Eftersom nyckeln passar i låsen är det nog ingen verkstadsnyckel utan 'rätt' nyckel.
Jag tror felet ligger i, eller kring, motorn som öppnar låset till bakluckan. En första åtgärd kan ju vara att rucka lite på kontakten till den och kanske spruta lite 5-56 på den. Har du ett kopplingschema (sök på ETM annars) så kan du nog se hur motorn ska kopplas om du vill provköra den lös eller mäta på spänningen till den.

//Magnus

k_
70
k_nordin

740 ial-93
tack,ska prova det du sa.måste vara nåt glapp nånstans där bak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.