|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
RS2: Vad har du för erfarenheter av UUC som du kan dela med dig av? // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Nu på morgonen fick jag ett mail att grejorna var skickade igår (10/2). Så nu är det bara att vänta. Tur att inte dollarn hann sticka iväg allt för mycket i pris. Fredrik M |
|
|
Fredrik, vilken mail address använde du? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
Har aldrig fått något svar på de mail jag skickat. Orderbekräftelse och bekräftelse på att grejorna är skickade kommer från en Noreply adress hos shortshifter.com Fredrik M |
|
|
OK. Keep us posted! Jag är urnyfiken hur det kommar att gå. Jag vill oxå montera oljemätare och rikting oljetemp mätare i min så jag föjer med spänning alla trådar i ämnet (även den på trim forumet) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
Sitter nu med locket i min hand, ser riktigt bra ut. Billigt blev det inte, tullen var givetvis framme och ville ha 273 kr till. Så om ni vill beställa är det nog inte så mycket lönt att beställa direkt från UUC utan ta från den Svenska åf. istället tror det är Need for Speed. Finns även någon Audi firma som tar hem UUC prylar om jag inte minns fel. Fredrik M |
|
|
vad gick hela kalastet på? 1000 lapp? Ska du placera givare direkt i locket? kör gärna en bild-for-bild reprotage. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
Lock + frakt kostade 135 USD, vad det nu blir i SEK + 273 kr i tull & moms. Räknar man med 7.20 för dollarn blir slutsumman 1245 kr. Tanken är att sätta stålomspunna slangar i locket så givarna kan placeras dolda någonstans. Tänker kolla med en firma i Halmstad som gör stålomspunna bromsslangar. Skall ta bilder under montering. Fredrik M |
|
|
Var nere i garaget i fredags och skulle lossa orginal oljefilterlock, men hade ingen hylsa som var tillräckligt stor. Någon som vet hur stor hylsa jag skall köpa? Blev lite orolig oxå, är det någon som lossat locket på sin bil och vet hur skruv/bulten ser ut. I det nya locket är det bara ett litet hål till bultskallen, är rädd att locket kanske bara passar till motorer med det gamla locket i aluminium som har en mera normal bult. Fredrik M |
|
|
kanske det hjälper: Länk ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
Tack Z3c 4 ever, skall åka och köpa en 36 mm hylsa och momentnyckel så fort jag hinner. Du som haft loss locket, sitter det en bult i filterhuset så locket är en mutter så att säga, eller sitter bulten fast i locket? Fredrik M |
|
|
locket är gängad inifrån. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
Jaha! I torsdags em. var jag nere i garaget med min nyinförskaffade momentnyckel och 36 mm hylsa. Lossar orginal locket och inser vad Z3c 4 ever menar men gängad inifrån. Hela locket har gängor och är så att säga en stor skruv, vilket gör att mitt nya fina UUC lock inte passar. Svordomarna ekade i garaget, bara att skruva tillbaka orginal locket igen. Frågan är vad jag skall göra nu... #1 Fortsätta jakten på nipplar och prylar som gör att jag får dit givarna. #2 Flytta mätarna till 318 där locket förmodligen passar och köpa VDO eller något annat seriöst till Z3'an. Fredrik M |
|
|
hmmm inget lätt beslut. går inte det att inkorporera givarna i original locket? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
p.s var locket du köpte från UUC till en M52 motor? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
Har en kompis som hade kunnat svarva ett snyggt lock till mig, tyvärr har firman han jobbar på inga gängtappar med givarnas japan special stigning. Det var första tanken, att kopiera ett UUC lock, men det sket sig. Hade han haft rätt gängtappar hade man säkert kunnat göra hål i orginallocket... Vet inte till vilken motorfamilj locket passar, men på min is har jag en vanlig bult på toppen av locket så sannolikheten att det passar där är stor. Stod inte mer än att den passade alla BMW modeller på sidan har jag för mig... Har en firma i närheten som eventuellt kan ha nipplar, skall kolla där först annars åker BlackPanel mätarna över i vinterkärran. Har ändå ingen cd där heller, den står parkerad på gatan, sitter en täckplatta med en Biltema volt mätare där nu, blev så svart å tråkigt med bara täckplattan... Fredrik M |
|
|
här är beskrivning hur Ron Stygar gjorde på en M52 motor, dock i en E36. Länk ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
Fredrik, har du löst detta än ? om inte så kanske detta kan vara av intresse: Länk |
|
|
Tack Tomas, synd att jag inte fått syn på den innan. Har i dagarna beställt en kit VDO mätare från Leatherz.com. Komplett med allt somm behövs för installation. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.