AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
706

Hur får man "öppen dörr" varningen att sluta påstå en dörr är felaktigt öppen?

Hej!
Min BMW 535 -91 (E34) har lite hyss för sig ibland. Just nu har den sedan en tid tillbaka fått för sig att någon/några dörr(ar) är öppna och vill gärna meddela detta VARJE gång man passerar den magiska farten då ett varnings-"pling" avges.... Klart Irriterande!!!
Finns det någon som vet vad man kan göra för att råda bot på detta?
Har haft det en gång för något år sedan och jag minns inte OM jag gjorde något eller om det förvann av sig självt... Borta var det i alla fall efter ett tag.... Tänkte INTE vänta denna gång!!!

Tack på förhand och

God JUL Allihopa!

/JBM
ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
Kolla dörrkontakterna. Inte på dörren utan på karossen. Det finns en liten plastbit där som slits ut med tiden. Alltstå dörrbläcket på karossen som dörren låser sig runt. Om plastbiten(höljet) är sliten byt ut eller laga på annat påhittigt sätt.
Hade samma problem med min 535 91. Jag fixade plastbitarna och så var det klart!

Vet inte riktigt hur jag skall förklara det bättre...... ;(

"It's furious to be fast!"
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Sant det är den där plastbiten... det kan räcka med att du lossar på den o gör rent... behöver inte alltid byta.

tänk på att det finns en grej inne i b-stolpen som torxarna fäster i, när du tagit ut ena torxskruven, kan det vara bra att köra in en mejsel eller liknande i hålet som håller kvar brickan. annars ramlar den ner i b-stolpen och då är det inte så roligt.

Aldrig en rak 4:a igen!
Hej!
Tackar för tipsen och ursäkta min SEEEGGGGAAAA förmåga att svara Trots era snabba svar! Fick faktiskt inget mail om att någon svarat Ö-V-E-R-H-U-V-U-D--T-A-G-E-T! Detta trots inställning om detta...
Hur som helst så kan jag inte sluta att förundras över hur detta medium, Internet i allmänhet & AutoPower i sunnerhet, kan ge så mycket snabba råda från folk som kan & vill hjälpa! TACK!

Jag skall omghående kolla det ni föreslår! Vet ju inte VILKEN dörrr som djäklas men en skärpt gissning torde göra gällande förardörren... Speciellt om detta är ett slitage fenomen....

Gott Nytt ÅR!!!

/JBM
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.