|
|
|
|---|---|
|
Är spekulant på en 530 touring -01 med ovanligt många ägare. 6 ägare sen Juli-01. Ska man akta sig eller spelar det ingen roll? Vad tror ni? | |
| Kan vara leasingbolag involverat också; första ägare är bilfirman, andra ägare är leasingbolaget, tredje ägaren den som köper bilen när leasingkontraktet går ut (typ bilfirman eller leasetagaren) osv. | |
|
går ju att få utdrag vem som har varit ägare tidigare?! //norda |
|
| Vägverkets fax anger de tre senaste inklusive nuvarande ägare. Ringer du till Vägverket tror jag de kan se 6 ägare tillbaka (om jag inte minns fel). Eller så var det årsbegränsning...? Hm. | |
| Vad som spelar roll är det egentliga skicket på bilen, kan som sagt finnas många anledningar till varför den bytt ägare ofta. Min har en ägarlista som kan fylla ett A4 men är ändå mer välskött och känns fräschare än min förra som hade betydligt färre ägare. Men klart att man ska vara lite mer misstänksam mot en sån bil, allt för ofta byter dom ju ägare just därför att dom är problembilar :/ | |
stefannorr |
Är ju troligast 3 ägare o 3 bilaffärer.....ja är 2 ägare på min men de heter 4 ägare på papprena. |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
det du ska vara observant på är om den har haft många ägare på väldigt kort tid, något många sätter i system när de fifflar. Då försvinner de första ägarna, så att det blir svårare att kolla bilen genom ett enkelt fax från bilregistrets hemsida. Vanligt vid mätarfiffel, restskuldsbedrägerier osv. Men numera är det faktiskt lika enkelt att få fax på bilens samtliga ägare! Ring bara till vägverket, 0771-141516, så får du ett fax tämligen omgående. Mvh Johan |
andha45 |
Håller med Johan. Det finns ju en slags föreställning om att sv. bilar inte är skruvade, men tyska bilar kolla man desto noggrannare. I Tyskland är man extremt och orimligt känslig för antalet ägare. Å andra sidan står bilen där utan registrerad ägare hos en bilhandlare. Jag vill ändå ge dem lite rätt - antal ägare är viktigt för skicket och möjligheten att kolla upp historien. |
| Får instämma med ovan, läste fel på årsmodellen. När den är så ny blir man ju klart misstänksam. Även om allt verkar ok hade jag nog aldrig kunnat slappna av, handlar ju om mycket pengar både i inköp och om nåt skulle vara fel. | |
| Det gäller att kolla upp vilka ägarna är. Min femton år gamla bruksbil har sju ägare på pappret men i praktiken bara två (min far och jag själv). Först bilhandlare, företag, mor, far... Bilar brukar ju flyta runt en del. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.