|
|
|
|---|---|
|
Hejsan!! Det är så att jag har en ETA motor (2,7liters på 122hk) Har på "omvägar" hört att med ett L-jetronic system med allt därtill,lmm stybox osv osv, från em m535i så ska den sen lämna ifrån sej närmare 200hk ? Är detta möjligt eller endast båg ? mvh | |
|
Jag vet inte men det låter utomordentligt osannolikt! Per L |
|
| Sitter väl motronic på M535i ? | |
|
inte en aning...ingen som VET ? |
|
|
Ja, det är Motronic på M535! O att effekten skulle öka betvivlar jag, kanske nån hästkraft, så ta dom uppgifterna om effekten som båg du!! I.o.f.s är ju 125 närmare 200 hk än 122 som den har nu, men mycket mer än 125 lär det nog inte bli! Vad sitter på motorn idag då!?....är de inte L-jetronik, tror så. Den vanliga 325:an har Motronic, så det är väl enklast o ta därifrån då! ///Magnus |
|
|
Anledningen till denna frågeställning är följande, de som sätter dieselveven i en M20b25 motor och använder sig av 320/323 stakarna får då 2,7l. Om dessa åker sugmotor så har dom ca 200 sugmotorhästar. Om ETA motorn har 2,7l och vad jag hört på omvägar är likadan som 325 motorn. Så varför inte? Men ber om ursäkt om detta påstående är galet! Adios! www.attitudemotorclub.com |
|
|
Turbonicke!!! Grejjen är den att en ETA ligger på 2,7 liter orginal och ligger på bara 122hk....en vanlig 325 2,5liters ligger på ca 170 HK orginal!!! :) så det blir inte riktigt samma sak :) |
|
|
Vart är själva strypningen då? Måste ju vara nån sån nånstans känns de som.. Adios! www.attitudemotorclub.com |
|
|
Turbonicke!! i toppen!! sitter en helt annan topp på ETAN,därför jag frågade opm du hade en m20b25 topp o sälja ;);););) |
|
|
Ja, men kolla vilket varv dom olika motorerna lämnar effekten!! Och vilket toppvarv en ETA-motor har, så finns förklaringen där! Det var en udda motor för arr vara BMW, men den gjordes väl för att klara avgaskraven med låga utsläpp o för at skapa låg bränsleförbrukning! ETA 2.7 liters L-jetronik: 121 hk vid 4250varv Maxvarv 4700/min M20 2.5 vanliga med motronic: 170 hk vid 5800 varv maxvarv 6400/min ///Magnus |
|
|
Då får du skaffa dig en topp då! Ska se om de inte finns en här på skroten i stan! ;) Då får du köpa den av mig! Adios! www.attitudemotorclub.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.