AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.152

Trimchip Pro Racing?

St
6
Steffoe
318is -91
Hej,

Hittade en massa trimchip på denna hemsida:

Länk

Någon som har några som helst erfarenheter av DESSA trimchip?

Kan man lita på att detta chip är "original"?
=>
Grp. G + N

Chip 318is E30 7000 U/min

original von BMW Motorsport

Super - 95 ROZ erforderlich
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Någon som har pratat med detta företaget?Länk
Jag mailade till dom och frågade vad skillnaden blir på min motor förutom ökad varvtals spärr.

/Pelle
Jag ska köpa chip när jag hittar någon info
om före/ efter bänkkörning.

en del säger 10-12hk,andra o-3hk?
man blir ju snörrig.

El
311
Elwood
523i Touring
Håller med Hilding. Jag har kollat på lite olika och alla skriver olika uppgifter på hk och vrid. Har mailat till It´s fun för dom skriver ju att deras uppgifter är ärliga men det var 2 veckor sen nu och ingen har svarat.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag fick svar från pro racing ang chip till e30 318is;
Det sk grupp N chippet är inte tändkrurvan ändrad pga reglementet ej tillät det utan endast bränsle delen och varvtals spärren och det ger mellan 2-4hkr, i uppbromsad effekt.
Men han skriver egna chip som både bränsledelen, tänd delen och varvtals spärren som ska ge något mer effekt...men jag tror inte man ska ge sig på att sätta ett varvtals stopp på 8000rpm med std ventlfjädrar och på en oöppnad maskin som gott långt.

/Pelle
Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Jag har köpt deras chip som ger ett varvstopp på 7500 rpm (Rallye heter chipset). Funkar bra, dock har jag endast testat effekten efter att jag också monterat trimkammar därför kan jag inte säga hur mkt effekt det ger med endast chipset.

JohnC
kr
18
krabu
323i -84 (leksaken)
Om jag har en M20B23, kan jag köpa ett M20B25-chip och montera då?
Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Betvivlar starkt att du kan köpa ngt som inte är exakt till din motor och styrbox. Jag har tex ett superchips till en 318is av E36 modellen och det passar definitivt inte på min 318is E30. Inget konstigt i sig bara ett exempel.

JohnC
jag har 318 is e36.jag är undrar gor maskin sönder om chip eller såna grejer som höjer hk.
al
499
alaska1
118dA-13
Det finns en hel del trådar om chipps! Föreslår Ni går tillbaka till någon av dem!

En kort sammanfattning är:

- Det finns inga oberoende test som visar att enbart byte av chipps i sugbilar
ger fler hästkrafter!

- Det finns många som skriver att deras bil går så djvla bra med chipps - men de har inte bromsat bilen före och efter chippning!

- Trimmas bilen är det mappning som gäller - ett chipps görs för en standardbil och ändrar du på bilen så är den inte standard längre!
tack
men jag har en kille som vill ha 2000 kr för chipet och han säger att det ska höja från 150 hk till 170-175 hk. är det möjlikt och är det bro idee vad tycker du. går maskinen sönder från chipet eller, förklara mig lite. mvh adrijan
Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
M42 motorn är klart mottaglig för chipstrimning. Olika bilmodeller är olika påverkbara av chipstrimning. Jag rekomenderar det tyska chipset som jag köpt (se inlägg längre upp).

JohnC
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.