AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.014

finns det marknad för begagnade BMW fälgar?

Nöjd E30 ägare
Är det någon som vet om det finns någon som håller på med begagnade fälgar, i första hand BMW originalfälgar.

I do it only for the glory.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag gjorde det för 10-12 år sedan då jag pluggade.
Då var det mycket alpina, hartge, BBS + BMW original som gällde. Jag höll mest på med e30. 16" var riktigt tufft på den tiden. Fälgar och däck har generellt blivit billigare sen dess.

Gick att tjäna några tusen per uppsättning. Rätt ok för att dryga ut studiebidraget lite.

För att svara på frågan tror jag att det finns en marknad. Tror att man kan åka ner till Tyskland och fylla en släpkärra med nya fälgar&däck och sedan kränga med någorlunda förtjänst. Men man måste nog tycka det är roligt annars finns det nog bättre/enklare sätt att tjäna pengar.
Nöjd E30 ägare
BjörnB
Ett litet missförstånd, jag har att göra så det räcker och blir över på jobbet. Så sälja fälgar och leva på det var inte min tanke:)

Min fråga/tanke var om du eller någon annan vet var jag kan hitta beg. BMW fälgar.
Är nämligen på jakt efter en beg 9,5x18" M-paralleleker 37, och vet inte var jag skall leta.

Någon som har några vettiga tips?
BMW finns ju, men den kosar ca 5500 kr där:(
Det verkar trögt att sälja beg fälgar har försökt sälja dessa Länk med dåligt resultat. Säjer de billigare än vad två nya däck kostar...kanske fel tid på året?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.