|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag skulle vilja ha lilte råd angående ett bmw köp. Det är så att jag funderar på att köpa en 520i touring -00. Grejen är den att den är importerad. Vad skall man vara försiktig med och kolla extra noga? 11000 mil har den gått. Är 100000 ett bra pris? Vad skulle ni gett för en sådan? Vad drar en sådan per mil? Vad kostar försäkringen? Är det bättre att fundera på en 528i T eller nåt? Är sugen på bmw eftersom jag har haft en innan och är helnöjd med bmw. Jag letar alltså efter en bmw touring som drar lite bensin, lagom pigg, billig försäkring och har skön komfort. Råd tips? "It's furious to be fast!" | |
|
Kolla in 523:an. Har haft min i 6 mån nu och är helnöjd! Tyckte 520 var ganska slö och tråkig och 528 upplevde jag inte som speciellt piggare än 523. Jag snittar på 0,83 liter/mil under den tiden jag ägt bilen. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag skulle också kolla in en 523/528. Om du envisas med 520 så gå upp till -01 så du får den "nya" motorn. Att säga om 100k är ett bra pris eller inte är svårt då det är helt beroende på utrustning. När det gäller dina andra frågor så sök här på forumet, använd importguiden och modellguiden. |
|
utrustning: sportstolar klima multiratt 17" fälgar bla. Men är inte 523,528 dyrare i försäkring? För om de inte är det kan man ju lika gärna köpa en 540ia T? "It's furious to be fast!" |
|
735 |
Det är klart att det blir dyrare med större motor, gäller nästan alltid. Skillnaden är dock rätt liten i kostnad mellan 520 vs. 523 vad jag förstått. Tycker 2-liters-motorn är i tröttaste laget för femman, om det sedan är en touring blir det ju inte bättre... Det är klart att om hjärtat enbart fick bestämma skulle ju de flesta ha största motorn, men tycker 523 är en bra kompromiss... Kolla servicebok vid köp och testa gärna bilen innan köp, vanliga fel på dessa modeller finns det skrivet spaltmeter om så sök så hittar du... |
| Kolla mätarställningen på BMW, min hade gått 11000 mil (!) mer än vad mätare och servicebok sade..., har hävt köpet men det är ännu inte klart... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.