AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.662

Short Shift M3 E36...

Funderar på om man skulle att slänga i ett Short Shift så fort man fått tag på en fin M3...

Har läst lite om AC-Schnitzers, och det låter ju riktigt gött. Men det kostar ju!!!

Nån som har lite fakta/erfarenhet om Olika Short Shift till M3.... Vilka märken finns det, och är det värt priset, ACS kostade typ 7000...
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Jag har en ACS short shift i min och är mycket nöjd!!
Vet iof inte hur andra fabrikat är? Men som sagt ACS är dyrt!!

Här är en länk där du kan läsa lite mer om olika short shift.
Länk

När man köper en "billigare" variant så får man bara spaken men köper man ACS:s så får man spak och ett cnc fräst spakställ oxå.

Har du nån mail så kan jag maila över en bild på min ACS?

Länk
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Kan du maila mig också på mup@email.com

Mip
Varför inte tillverka själv?
Tack för infon 1BJÖRN. Jag tror nog att det blir ett från ACS=)

Min Mail Adress är: richard_nilsson85@hotmail.com

Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Mailar nu....

Länk
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Ska går bra att kapa den du har å förlänge den 1cm nedan för kulan! annars kan man köpa z3m har hört att den har kortare slag.. sant?
St
6
Striezel
BMW 2002 -72
BMW M3 Coupé -93
Vet ej vilken M3 du har, men jag bytte till B&M i min M3 -93 och är mycket nöjd! (www.bmracing.com) Kostar ca 3000 kronor i Finland. Det går inte att bara förlänga spaken på M3 E36, om man inte flyttar up infästningen, alltså delen där kulan sitter för då tar det i kardan.
Ta
124
Tabasco
330i Touring -01
Mycket bra länk 1BJÖRN där man kunde se olika shortshifts.

Har själv jagat UUC Motorwerks version nu i någon vecka. Helt inne på den. Kostar inte alls i närheten av ACS och troligtvis är den bättre också. Lite krångligt dock att få tag på.
Gå inte på all falsk marknadsföring ifrån UUC. Informationen och jämförelserna i länken ovan är inte objektiva eller relevanta. Web domänen www.shortshifter.com ägs av Rob Levinson som äger UUC. Behöver jag förklara mer? De är också beryktade för att göra falska inlägg på amerikanska forum i syfte att smutskasta konkurrenter. Deras Short Shift kit är OK men långt ifrån det bästa alternativet.

/RS2
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Så om jag ska fixa short shift till min.. vad ska jag göra om de inte går att förlänge den varför skulle de inte gå? blir ju bara en annan utväxling?`eller har jag fel? för jag tänker inte lägg ut 3000kr eller mer för att få snabbare växlar! ;) då kan jag trimma mer om de behövs!

Min bil Länk
modano
på alla mina M-bilar (M-roadster, M3 E46, M3 E36) har jag själv kapat växelspaken ca 1cm, och "förstärkt" plastkulan med stålsplines runt om. Taar bort all sladdrighet, blir fast och fin med väldigt korta lägen.

vem slänger bort flera tusenlappar när man kan fixa själv ?
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Ska man inte förlänge delen under plast kulan ca 1cm ??
sen fattar jag inte "plastkulan med stålsplines runt om" Hur gör du å menar!!

Min bil Länk
modano
Stoffe..

jo tröttheten satte sina spår i mitt tidigare inlägg, jag kapar precis som du säger växel spaken och förlänger den ca 1 cm!!!
Sen har ju en del växelspakar tendensen att bli "slddrig", inte distinkt i sitt låge, då hade vi 0.1-0.25 mm stålsplines som vi tryckte ner runt plastkulan i dess fäste till växelföraren.... Spaken blir mycket fast och väldigt distinkt i sina lägen!!!
STOFFE: Du gillar å spinna ringar me M3:an har jag sett...=) heh kolla på en film nyss...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.