AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.750

Laglig turbo konvertering?

Jag har en fråga, är det någon som kör bmw som har lyckats att besiktiga en bmw med överladd om det inte är det orginal ( ej heller på en som är äldre än -75)?
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Om man vill köra en BMW med överladdat så får man
kasta i en motor från en volvo eller saab, som är inom ramen
för att bli godkänd.

Men det är troligtvis inte det svaret som du är intresserad av.

Det finns säkert en och annan som har lyckats besiktiga
sin BMW (med orginalmotor + turbo). Men skulle olyckan vara
framme så gäller inte försäkring.

Besök föreningen SRC för laglig strippkörning!

Länk
Mi
117
Micke325
325i -94 Limo
Jo det finns iaf en... kolla här på Autopower under "ovanliga bmw".

Där är det en kille som köpt sin i USA där kompressor montage finns som extra tillbehör. Tydligen verkar det som man kan montera kompressor därborta närsomhelst, alltså man behöver inte beställa det när bilen köps ny utan man verkar kunna installera det även om man ägt bilen nått år.

Iaf tog han hit sin bil som flyttgods och fick det besiktat i sverige.

Kan man inte försöka avregistrera sin bmw här i sverige och sen "bluffa" att man har importerat den från usa?
Iof har man ju inga papper på den men det måste väl ha hänt att folk tappat bort sånt eller?

Man vill ju så gärna att det ska gå, att man hittar på dom dummaste förslag =))
Även om det inte går så är det ju iallafall roande läsning att höra alla desperata förslag eller hur...

Hej tack för svaren, jag har funderat på alla olika sätt! Tänkte att man kanske kunde imortera ifrån nått land och för söka få den bes. me turbo. men men tråkigt att det inte går! hade varit grymt kul! men man får väll vara lite busig då =) och vara laglig en gång om året! =( ingen annan som har någon bra lösning på detta "problem" ?
svavelvinter
Antingen så har du orginal grenrör kvar och byter till det och tar bort turbon när du skall besikta!'
Eller så gör du som jag gör och besiktar med turbon i men utan att den laddar någonting...dom kan inte göra något då, du kan ju ha turbon där som "styling" ;)
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Svavelvinter: Då har du bara tur om den går igenom besiktningen. Iochmed att du har satt dit turbon så är inte din motor avgascertifierad och därmed olaglig. Sök på forumet. Har varit uppe många gånger och svaret är alltid detsamma.

///Jesper

BMWCS #5494
Ta en sån där bmw jag har på www sidan(länk )

å montera in en turbo ..sen dra gränsen till 150-180 hk å inte 780 hk..:)

då kanke en bes godkänner turbokonverteringen..!!

det har ju gjorts förr:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.