AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
983

325 fel o brister?

Ska köpa en E30 325.. Vad ska jag titta efter?? generella fel o brister?? Vad är dyra reservdelar till dem osv... Väldigt tacksam för den hjälp jag kan få..
Mvh Lasse
svintoleffe
Topplocken är kännda brister spricker väldigt väligt lätt.

Sen är det ju rosten på dom bussningarn i bakvagnen brukar ochså kunna avar slut.

Länk Min Bmw
MVH Leffe
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
är det en med M-kjolar kollar du efter rost precis vid ...dom... "KRACKELERINGAR" i klarlacken..... rost på insidan av bagage luckan...reservhjulbaljan....hur det ser ut i broms olje tanken... är det grynigt kan slavcylindern eller huvudcylindern till kopplingen gå....sen är det om man kan dra ur treans växel ALLTSÅ du drar växelspaken till neutral läget när du åker ...du ska bara dra lite lätt...för då vet du att den är mycket misskörd....
med fel växlingar och "borstar tänderna " på dreven...
men det är en jätte bra bil ..och reservdelar kostar inte allt för mycket...billigare än de andra bmw:sar i allafall...samt köper du begagnat "KAN" du hitta priser precis som om det skulle vara en volvo 240....

///325///
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
jo välkommen till forumet föresten!!!!!

///325///
brattwurst
Precis som Leffe säger; Se upp med toppen,kam,vippor. Tag gärna ett kompressionsprov så ser du vart åt det lutar...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag har kört 8000 mil nu utan motorproblem.
Visst har jag renoverat generatorn, bytt slavcylinder till kopplingen. Bytt bromsskivor bak och ett par spindelleder. Men mycket mer än så är det inte! Rost är svetsat också. Vanliga slitagefel helt enkelt.

Växellådan känns lika fin nu som vid 21500 mil. Hon är alltså uppe i 30 000mil snart med orginaltopp också förstås.

Det är inga problem att få dessa bilar att hålla bara man vårdar dem.
en mycket bar bil men kolla oljan!
glömmer man kolla olja så är risken mycket stor att ram och vevlagerna går sönder..
har hände på min 325:a och en kompis bmw..
men då körde vi rätt illa..
köpte n 325 cab i våras och den gick jätte bra..
la inte en krona på den

mojjje

1-2!
Mitt enda bekymmer jag haft var när kammremmen gav upp vilket resulterade i massa brutna viparmar osv..så som dem andra säger.. kolla topp och undersök när remmen var bytat senast!
Ny fråga.. Vad är att föredra av 316-325?? Ska ha en bra billig bil o köra. Köper den inte för att den ska gå fort, men det skadar ju inte...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Lasse944: Svår fråga. 325 är helt klart mest bil för pengarna.
Men de är ju antagligen också snäppet dyrare än de andra i försäkring. Bensinförbrukning är ju inte så mycket att bråka om. Beror ju på om du ska köra 5000 mil per år eller 500 mil om året förstås.

Tror inte det skiljer så mycket i driftkostnader mellan 316-320.
Försäkring dyrare på 320. Men 320 har tåligare motor än 316 å andra sidan.

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.