|
|
|
|---|---|
|
Varför håller begagnade sjuor värdet så dåligt? Jämför man med motsvarande Audi, MB eller Jaguar ligger de alla betydligt högre i pris, oavsett årsmodell. (möjligen bortsett från Audi V8, dock ej A8 som ligger högre). Sjuan är väl inte speciellt mycket sämre (det vet jag att den inte är!) än de andra bilarna och även om de inte ger samma prestige så bör den ju inte ligga så lågt ... Såg en E38 för 50 papp på bytbil.com . | |
| Jag tror det är överflöd av dem+ att modeller innan faceliften börjar bli gammla nu. | |
| Men samma sak gäller ju med äldre MB och Jaggor också, de börjar bli gamla. Varför just BMW? Är det en prestigefråga? | |
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Jabbal: I fallet MB S-klasse så bör ju de vara värda lite mer vid en jämförelse med samma årsmodell av BMW 7-serie eftersom de var och är dyrare som nya. I Audi A8 fallet kan det kanske vara så att de inte är lika vanliga som 7-serien (E38), lite mer eftertraktade och därav ett lite högre värde.. Detta kan ju även passa in på Jaguar. BMW har ju också blivit ett fordon som "alla" vill synas i och detta har väl medfört att många som egentligen inte har råd eller intresse för bilarna köper dem, just för att det "ser bra ut". Skötsel och underhåll är inte alltid så prioriterat vilket medför att många bilar är eller blir vrak och får priser därefter. |
| Audi är lite "coolare" det e nya zigge-rolsen,, samt att dom e 4-hjulsdrivna.. det tycks om här i sverige... men en a8 får man nu för 50000, så jag kan inte påstå att dom står sig bättre... | |
|
BMW tenderar ju till att ha generellt lägre andrahandsvärde än Audi och MB. Gäller ju allt från Z3 vs SLK och TT till 3-serien vs A4 och C-klasse, så därför slår väl detta fenomen in även när det gäller 7-serien. Varför BMW har sämre andrahandsvärde tror jag delvis kanske beror på mer omfattande(dyrare) service, jämförelsevis högre försäkringspremier och större utbud, men att det mest handlar om tradition. ---- Rasen nicht reisen |
|
|
Haha ja jag har också reflekterat över att många verkar tycka Audi är "coolare" än BMW. Mina kompisar fnyser åt BMW och trånar efter Audi. Obegripligt i mina ögon då BMW är en roligare, bättre och snyggare bil. Det är nog lite populism i det hela... |
|
|
Audi= VW = Skoda = Seat = VAG. Inget fel på bilarna alls, jag tycker själv mycket om VAG:s TDI modeller, men prestigebilar, aldrig! BMW CS #5139 |
|
| en off topic fråga till tamtech?var hittar man en audi a8 för 50000kr,har letat lite på blocket.billigaste 75900kr | |
| jag köpte en för 2 veckor sedan... men det e de som ibrahims biltorg o sånna bjuder för dessa bilar, så gör som dom ring upp o skambjud.. cash is king | |
|
okej då förstår jag.....men jag vill inte bete mig som dom gör... får nog avvakta en stund då tills nån vill byta mot min touring. |
|
Evol-79 |
Om Audi är prestige bil eller inte kan disskuteras men prestigemässigt så anser jag att de ligger i samma klass som BMW och något under MB. Bmw:s mellan modeller som 3- och 5-serie har oftast något snyggare design än motsvarande Audi, men kvalitetskänslan är bättre i Audi. I premium klassen (A8 resp. 7-serie) är det väl ingen större skillnad alls. Är egentligen 7-serien så mycket billigare? Jag tycker att A8:orna ligger riktigt lågt de också. Har en polare som försöker sälja sin A8:a 4.2 -96 och är nere på 70 000kr. Helt iskallt, ingen seriös har hört av sig på snart 3månader trots annonser på nätet och i motortidningar. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.