AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
551

b3s Touring ?

Na
85
Nakata
330i Touring
Hej!

Brukar hålla till på 3 forumet. Men nu tänkte jag kolla med er här inne hur det verkar med en kärra som jag planerar att köpa ner i Tyskland, Har mer eller mindre bestämt mig för en lågmilad B3S Touring (E46)

Har själv en 330it 01 (E46) och om ni som har b3:a eller har kört eller äger den nyare varianten med S på slutet. Kan ni skriva lite vilka erfarenheter ni har/hade ?

Hur verkar det exempelvis med fjädringen ? Är "Alpinas" så mycket bättre? Har läst mig till att de har mer en komfort inriktning och är bromsarna bättre modiferade ? Frågan är om de behöver det för 330in:s räcker långt anser jag. Ja osv ... skillanderna helt enkelt

Personligen är jag mest imponerad av motorn och prestandan på pappret ser de fina ut :-) Särskilt på S versionen

Har redan hittat några fina ex , men kommer troligen att vänta tills den nya E90:n släpps, då jag misstänker att priset kommer sänkas något...

Evol-79
Har själv haft Alpina B3s i åtanke, men tycker att priserna är någo för höga jämfört med liknande.
Inom vilka pris intervall har du hittat intressanta objekt?

Na
85
Nakata
330i Touring
Såg två touring ex som låg på runt 38-42 t euro ! med hyfsad låga 4000- 5000 mil

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.