AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.960

540 mot S80T6 - ett mycket märkligt test!

Sida 4 av 4
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
He-he! Det var värst vad den här länken flög iväg. Kul. Själv så har jag för stunden snöat in på xenonprojekt och idéer kring detta. Hur är det med Volvo förresten ... när fick deras prestandamodell S80 xenon?

andha45
Tja,
ja det blir så ibland... tror det kom kring årsskiftet 01/02. När jag beställde S60:n i maj 02 var det rätt nytt. Volvo är inte så snabba men snabbare än Saab numera... 1983 kom Volvos första antispinnsystem...
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Som kuriosa vore det roligt och läsa något test med detta antisladd system på Volvon!

SBP:s sida ang fel är en aningen missvisande tyvärr! Men klart läsvärd om en moderat uppfattnig om bilens normala fel!

Den missvisande bilden är att E34 tex är så passa bra byggd i grunden att casterstagsbussnignen inte upptäcks på SBP; och då var min bussning så illa däran att den var lite svårkörd på motorvägen, ja lite ford känsla över den! Så en kopp kaffe och ett leende rekomenderas =)

andha45
Kanske var det felet jag hade på en e34. Bilen blir liksom väldigt vindkänslig så att ratten tar över...

En gång runt 1990 kanske ledde Ford Sierra SBP:s statistik. SÄger en del...
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
andha45: Ja Ford sierra är nog den sista bilen jag sätter mig i.. och jag har kört dem.. som att köra lastbil ungefär, än fast jag itne kört lastbil...

Jo det var garanterat det felet på din E34:a! Vindkänsligheten ökar väldigt och det är nästan som att sitta i en punto i 170... Jag fixade givetvis detta problem med 750i E32:s bussning! åhhh, blev som att åka rälsbuss igen.. huva huva

andha45
theprophet: när jag var liten var Sierra o Scorpio bland det coolaste man kunde ha. Fem år senare var det tvärtom...
tänk att det kan gå så snabbt.

Ja, Sierra är ingen höjdare.
+ billiga delar, kan användas för att sladda, billig i inköp, ok komfort

sen kom jag inte på något mer bra; den är ful, plastig, dålig kvalitet, dålig mekanik, dåliga strålkastare, dåliga stolar, dålig väghållning...
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Ja du, vissa vbilar tar lång tid att genomskåda! 5 år är för lång tid...

Finns inget på den bilen som jag ser som positivt tyvärr... Jag var livrädd varje gång jag körde den!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.