|
|
|
|---|---|
|
Har en 320i 97 sedan har 2 st 12" baslåda i bagageutrymme men grejen e den de finns inget hål så att ljudet av base kan gå in i cupén , så undrar innan jag börjar skära i karossen finns de nån möjlighet att ljudet kommer in i cupén , kanske om jag monterar ner högtalarna .... Vad har ni för förslag Mvh | |
|
Enda bra lösningen på sédan bilar är bandpasslåda med portar upp genom hatthyllan eller skidluckan... --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
Robsarve |
En bandpasslåda är ju bästa lösningen, men svår att bygga så den blir musikalisk och möjligen så passar den inte dina element. Troligen har du en skidlucka mitt i ryggstödet. Antagligen inte upptagen hål, men möjligheten finns och det är relativt enkelt, Du borrar bort punktsvetsarna i plåten, bänder bort plåten och tar bort dämpmaterialet mellan där och baksätet -så nu har du en passage där bastrycket kan komma igenom! |
|
Alternativt köp en färdig bandpasslåda... --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
Testa med att ta bort plastlådorna som finns under högtalarna i hatthyllan. Då kommer en del tryck in. Om inte detta räcker så är det ovanstående råd du ska följa. lycka till. |
|
| Jag har själv en m3 cupé har samma problem. men håller på att bygger lite på de! få se hur de blir! | |
|
Länk Lite bilder har nyligen grejat i skuffen! Skriv gärna nått i gb! mer bilder å info kommer om folk är sugna att se! |
|
|
ST0FFE Varför har din pappa en Skyline? =) R33? GTS? |
|
Mr M3 |
lite offtopic var ifrån köpte du turbogrenröret?(pris) hamnar turbon vid rambenet eller vid stötdämpar tornet? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.