AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
865

Basljud från bagageutrymme till cupén

na
32
nanko
320i-97
Har en 320i 97 sedan har 2 st 12" baslåda i bagageutrymme men grejen e den de finns inget hål så att ljudet av base kan gå in i cupén , så undrar innan jag börjar skära i karossen finns de nån möjlighet att ljudet kommer in i cupén , kanske om jag monterar ner högtalarna ....
Vad har ni för förslag
Mvh

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Enda bra lösningen på sédan bilar är bandpasslåda med portar upp genom hatthyllan eller skidluckan...

---
Den Svarte: Länk
/Chrille
Robsarve
En bandpasslåda är ju bästa lösningen, men svår att bygga så den blir musikalisk och möjligen så passar den inte dina element.

Troligen har du en skidlucka mitt i ryggstödet. Antagligen inte upptagen hål, men möjligheten finns och det är relativt enkelt,
Du borrar bort punktsvetsarna i plåten, bänder bort plåten och tar bort dämpmaterialet mellan där och baksätet -så nu har du en passage där bastrycket kan komma igenom!
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Alternativt köp en färdig bandpasslåda...

---
Den Svarte: Länk
/Chrille
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Testa med att ta bort plastlådorna som finns under högtalarna i hatthyllan. Då kommer en del tryck in. Om inte detta räcker så är det ovanstående råd du ska följa.

lycka till.
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Jag har själv en m3 cupé har samma problem. men håller på att bygger lite på de! få se hur de blir!
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Länk
Lite bilder har nyligen grejat i skuffen!
Skriv gärna nått i gb! mer bilder å info kommer om folk är sugna att se!
ST0FFE

Varför har din pappa en Skyline? =)
R33? GTS?
Mr M3
lite offtopic var ifrån köpte du turbogrenröret?(pris)
hamnar turbon vid rambenet eller vid stötdämpar tornet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.