|
|
|
|---|---|
|
Länk m6board.com kommer ;) | |
|
Trevligt :) Fler än jag som tror att M6 kommer bli en framtida klassiker?! M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
| jag tror också att den blir klassiker...men jag tycker inte att dem borde släppa en csl version men möjligtvis en gt | |
|
Hoppas verkligen att det blir en klassiker. Ser inte många saker som BMW har gjort fel på den bilen. Tycker rent spontant att det nog är den snyggaste de gjort på många år. Även om bakdelen tog lite längre tid att lära sig tycka om. |
|
| Stort habegär...;) | |
|
J*vlar vilken bil! :) /Manray/ |
|
|
Den ser direkt livsfarlig ut! Jisses vilken brutal pjäs, väldigt läcker färg de valt att demonstrera också (säger jag som i vanliga fall avskyr rött). Nu när standard M6-an officiellt får kolfibertak har vi väl en gång för alla tagit död på myten om en M6 CSL? Jag hade personligen hoppats på en ännu starkare motor för att täppa igen truten på AMG, men samtidigt så gillar jag det faktum att BMW satsar på power/weight- ratio istället för att enbart effektkriga. Två ord: VILL HA! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| det som ja e lite missnöjd med är att sidoblinkersen borde gjorts om lite..ganske luftintag som på m3:an elelr nåt för den skyljer sig inte så mycket från en vanlig 6:a nu | |
|
Kalle: Tänkte också på det när siffrorna 3.5 (?) kg/hk kom upp, verkar som hk stinneriet har stannat upp och det är bra eftersom bilarna bara blir tyngre o tyngre vilket inte direkt främjar körglädjen. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Nähä, nu måste jag ta ett snack med Harry (Boy) :-) "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Überhäftig bil! Vill ha faktor: 10 Prestandan kunde gott ha varit snäppet bättre. Bilar av denna kaliber riktar sig till folk som vill ha det värsta. Som vanligt blir BMW 3:a efter Porsche och MB. /Lazze Länk |
|
| Under 14 s till 200 km/h är "rätt" fort iallafall. Ferrari F40 gör på runt 11-12 s, Porsche 959 för på 13 s. | |
|
Det blir att köpa många triss lotter! VILL HA! :-) Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
| Jag är lite besviken på utseendet på M6, alldeles för tamt, nästan som en vanlig 6-serie. Fälgarna var också fula och aldeles för små för den stora bilen med jättehjulhus. Både M5 och M6 behöver en sänkning också ser ut som höghus! Det positiva var kolfibertaket...racigt värre, men varför trä i en sportbil? Det dödade den sportiga looken totalt! | |
|
Förmodligen en av de allra snyggaste bilar jag någonsin sett. Till skillnad från ovanstående skribent så tycker jag det är bra att den är lite återhållsam. Men jag tycker definitivt inte att den ser tam ut, inte med den där hungriga nosen! Jag gillar inte när det blir FÖR vulgo, utan tycker att bilar ska ha ett visst mått av dikretion. Och nu är det väl bara att invänta M6 CSL med ~550 hk som kommer inom ett par år, lär garanterat bli maximalt läcker! Mvh. |
|
| Väldigt fin men fälgarna kan diskuteras. | |
| men tror ni inte en csl komemr förlotra sitt status om m6 bli m6csl...det räcker med en m3csl..det blir för mycket | |
|
Varför skulle CSL förlora sin status om E93 M3 Coupé (M4?) samt M6 kommer som CSL, antagligen i limiterad upplaga som E46 M3 CSL? Det är ju inte frågan om någon massproduktion eller så... M3/M4 samt M6 CSL ska finnas ute i handeln 2007 enl BMW:s utvecklingschef. Mvh. |
|
| men det blir för mycket csl..vf kan man inte göra som ferrari som bara släpper enzo ,f50 i vissa upplagor då och då...men ska e46, e63 0ch nya 3:an ha en csl modell blir det för mycket | |
| Mäktig bil, häftig film. Kan hålla med dem som inte gillar träinredningen i M6, i övrigt är bilen klockren. | |
|
Fantastiskt fin bil! Visst - fälgarna kunde vara en tum (eller två) större... :-) Men varför överhuvudtaget diskutera en CSL-version av en 6-serie? Löjligt, tycker jag. 4-serien och neråt är gränsen, enl mig. Hitta på andra varianter istället; varför inte "lyx/sport" exempelvis - dvs att man kan välja tema på bilen, den ena med mjukare sättning, trä, diskretare färgsättningar mm, och den andra följdaktligen sportigare med titan/kolfiber, gälla färger, 25-profil mm? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.