AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
645

Kraftiga vibrationer mellan 15-35 km/h.

Har den senaste veckan kännt av kraftiga vibrationer i karossen vid hastigheter mellan 15-35 km/h (ungefär). Utanför detta intervall känner jag inget. Det känns inget i ratten och inget i bromspedalen (inget mer än de vanliga vibrationerna jag har som kommer av skeva vinterplåtfälgar). Det känns som om man kär på de där vibrationsframkallande sidolinjerna som numer finns på många större vägar. Det är samma frenetiska frekvens iallafall.

Någon som har någon idé om vad det kan vara?

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
KÄR ska vara KÖR naturligt vis! Varför finns det ingen redigeringsfunktion på detta forum.

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Uppkommer det speciellt vid gaspådrag?

Isåfall tippar jag på kardanrörets knutkors alt. nån gummikoppling i transmission.
Troligen nära lådan!

///Magnus
Jag tror det känns mest när bilen bara rullar, närman varken gasar eller bromsar. Men det är väldigt liten skillnad om man gasar, bromsar eller inget alls.

an
643
anlima
735iA -87
Kolla så det inte är en separation i något av däcken, eller
(det här är långsökt) kört på leriga grusvägar eller liknande.
Skit inne i fälgen tänker jag då på,,,
Efterdragit fälgbultarna har du förstås gjort!?

/Mats
Jag brukar ju alltid efterdra så jag antar att jag gjorde det denna gången också, men ska kolla det för säkerhets skull.

an
643
anlima
735iA -87
Hissa bilen bak och känn om du kan ha fått separation i corden i däcket, snurra hjulet och känn så det inte finns någon "bubbla" i slitbanan. kan hända när bil stått länge och frusit fast litegrand,tex förra vintern.
Jag har också funderat på skit i fälgen så jag ska ta och tvätta bilen i morgon. Om det ä'r "bubblor" i däcken borde det väl känts direkt när jag satte på vinterdäcken?

an
643
anlima
735iA -87
Kom och tänka på en sak, det är väl inget som ligger mot däcket eller mot någon drivaxel??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.