|
|
|
|---|---|
|
Skal turbokonvertere en 1985 528 med turbo og grenrør fra 745, og da dukker det opp en del spørsmål som jeg håper noen her kan svare på: - Hvor mye må/kan vi dreie ned stemplene? - Tilleggsprut eller andre dyser? Erfaringer? - Hvilken LMM bør vi bruke? - Hvor høyt trykk kan vi ha på original toppakning? - Kan vi bruke 745 toppen på 528-motoren? | |
|
som sagt, hur mycket hade du tänkt att ladda ? och vad är budget i dina ögon? ligger på 9:5.1 orginal har jag för mig, du kan nog svarva av dem 1.5-1.7mm för att få ner kompet en del. tillägssprut, ja beror på som sagt går inte att köra med lmm och lura motronicen hur långt som hällst, tändning först och främst som sätter stop. Så spänn på 535 lmm och gör den vanliga motronic konverterigen... Annars skulle jag rekomendera dig att kolla på megasquirt. Jag själv kommer att köra megasquirtNspark troligtvis med MSD tändning, om jg nu kommer att ha kvar bilen ett tag. Kör lura-motronic konvertering nu: Länk och med de spridarna jag har går den ganska fett, där MS kommer in i bilden. Orginal packning håller bra uppåt 1bar och då lär du ha den effekt du letar efter antar jag? Dock så beror de juh på hur långt den har gått säger upp sig ganska direkt om det börjar spika så var försiktig. 745 ja ser inte varför det inte skulle funka. //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
Vi tenker å lade 0,6-0,7. Hvor mye kan vi dreie ned originalstemplene? Er det evt stempler fra andre M30 motorer som kan dreies ned mer? Hva mener du med Motronic konvertering? Har kommet i kontakt med en som kan brenne chip som senker tenningen, så det bør ikke bli noe problem. Takk for informasjonen så langt! |
|
|
Hva er komp i 528? Min bil gikk fint med orginal komp og 0,5 bar før.. Uten å senke tenning.. 0,6-0,7bar med senket tenning skal ikke være noen problemer.. ---- Motorer uten turbo suger.. ;) WWW.M535T.COM |
|
|
einar f: lånter intressant dedär med chip för att backa tändningen. Till vilken Motronic version kan han löda chip till? //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
robbat: Vet ikke hvilke motronic versjoner han kan brenne til ennå, vet nemlig ikke hvilken versjon jeg har ennå. Begynner å skru på tirsdag... Chippen koster ca 2000 NOK og lages av www.trimchip.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.