AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.235

Barnvagn i 320 touring?

Sida 1 av 2
Hallå BMW-vänner,

är sugen på att handla en 320 touring -04 och funderar på om någon av er vet om en Emmaljunga barnvagn ryms och hur väl den ryms...

Grejen är att jag inte hämtat vagnen ännu och det gör det hela lite komplicerat då jag är mitt upp i bilbytet...

Tack på förhand!

Jocke
Emmaljunga går inte in. Vi har en Brio och det är precis den går in.

/Johan

Min bil: Länk

er
375
erc
218i Active Tourer -16
BMW 320i Touring, listpris med lite godsaker ca 300'000. Emmaljunga barnvagn, listpris ca 5000?! Vad går först? ;) Jag begriper faktiskt inte att man överväger att köpa bil efter barnvagn - vore det inte tusen gånger klokare att göra tvärt om? Men - så är jag ju ännu barnlös...
Håll er till tyska barnvagnar :) Våran teutonia får plats utan problem. Ställer man den dessutom på högkant och tar av hjulen så får man in hyffsat mycket packning också
En 3-serie touring är ju ingen laståsna precis. Mitt förslag är nog att titta på en större bil nu när du skall åka runt med barnvagn och storhandla m.m.

Jag hade en V70 i din situation följt av en A6 Avant, men nu när barnen blivit äldre (4 och 6) så återgick jag till en 3-serie igen. Jag skulle aldrig rekommendera 3-serie för en småbarnsfamilj med barnvagn - de är alldeles för små.

Att stå på parkeringen och mecka med att montera av hjul och få plats med fyra- fem matkassar medan barnen skriker i barnstolen är ett helvete som ingen skall behöva genomlida.

I en V70 slänger du bara in skiten där bak och så är du klar att åka på nolltid.

Alltså inget ont menat - men en V70 är faktiskt ett bättre köp i din situation - det är det inget tvivel om.
Jämförelsen mellan 3-serie touring och V70/A6 Avant känns inte relevant, det är olika storleksklasser.

Ta en 5-serie touring nu istället.
Nej inte irrelevant eftersom frågan rörde en 3-serie touring. Mitt förslag var då att titta på en större bil - vad är irrelevant med det??
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Varför inte en SAAB 9-5 som är en säkrare och roligare bil än V70?

Håller annars med tintin4fun, e46an är definitivt ingen laståsna. Dock har jag folk i bekantskapskretsen som klarat sig utmärkt med en e36 kombi trots småbarn och matkassar.

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
Jajjemensan Saab är också ett bättre val än en 3-serie touring.
Man behöver ju inte ha barnvagnen med om man ska stor handla... Och montera av hjul och sånt behöver inte vi göra iaf.

/Johan

Emmaljuga Duokombi (s**tstor barnvagn), är inga problem att ställa i bagaget på en e46 touring iallafall.
Håller med erc även fast jag har två barn.

Mvh
Ah, sorry. Jag misstolkade och tyckte att jämförelsen skulle göras mellan A4 avant, Saab 9-3, Volvo V40/50 och 320 Touring.

Läser inläggen en gång till och konstaterar att det var större bil som rekommenderades, dock inte nödvändigtvis BMW.

Nu dags för ett Arne Anka-citat: Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter.
Ro
45
Rob1
I3 Rex -15
530d Xdrive M-sport -17
Porsche Spyder replica -58
I min 320 touring 2003 fick man iallafall in en emmaljunga dubbelvagn utan att plocka bort hjulen. Dessutom kan man få in en teutonia enkelvagn ovanpå om man plockar bort hjulen som kan läggas i reservhjulsbaljan.

OBS! om du ska ha in dubbelvagn så måste du plocka bort insynskyddet.
Tjaba och tack för svaren...

...även om vissa svar var lite väl "off the subject".

Volvo (huvva) V70 = suger fett, likaså Saab 9-5... bilen känns som om den ska ramla isär när som helst...?

Hade jag gillat dessa bilmärken hade jag knappast frågat om en 3-serie touring pallar en Emmaljunga... och inte heller gått in på Autopower där man förutsätter att få kommentarer från folk som diggar sexigt motorljud!!!

Diggar stenhårt Wille W och Rob1 som onekligen tog ihjäl en del föreg talare som inte förstod sakfrågan... Får en Emmaljunga plats och hur väl???

Svaret är Ja, men inte mycket mer får plats...

Thanx och ha det!
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Bara till och byta barnvagn, eller som jag sa: Tar du bort insynskyddet grå det nog bra =D

I övrigt en mkt intresant tråd! Sen när vart BMW en VW, som ska jämnföras med bilar som det inte ens går att ha roligt med än om man tar med sig baseball trän? Näe då skruvar jag hellre av hjul, det finns trots allt öronproppar =).

Hmm i vår gick inte Emmaljunga vagnen in. Märkligt...

/Johan

Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Haha, och jag som precis har uppgraderat till en 320T för att få plats med just barnvagn :) ska ju bli spännande det här! :D

mvh
Anders
Vi hade en 320T -89 =E30 där vår Emmaljunga duo edge -03 (stor tung vagn) gick in, men man måste dela vagnen. chassi och liggdel. Ok, lite trångt men det gick, dock bökigt med i och urlastning över baklyktorna. Bätter med 520T... Subben får plats oxå.
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Har en Teutonia Primus Duo i min E46 touring och det går alldeles utmärkt...
Emmaljunga DUO Edge -04, både chassi och liggdel, går in om man tar bort insynsskyddet.
Det kombinerade insynsskyddet och lastnätet stjäler en del utrymme tyvärr. Dock måste man dela på vagnen som Bornius säger.
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Av just denna anledning köpte jag E39 touring.....

/Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.