|
|
|
|---|---|
|
har en 325 motor tror det er en 89mod som jeg har i min 320 bil fra 86. Jeg skal nå på besiktning, og skal da ettermontere lambdasonde fulgte ikke med byttemotoren. Det grenrøret som sitter på kan ikke stemme med overens med motoren, det har ikke uttak for lambdasonde! tror det er et litt eldre eksosanlegg som sitter på..... så mitt spørsmål er hvor skal lambdaen monteres? på grenrøret eller hva? men eksosanlegget er jo dobbelt hele vegen, hvordan skal den registrere eksosen fra syl 1-3 og 4-6 samtidig da? har kjørt ca 400mil uten noe problem, kanskje jeg klarer CO-testen allikevel? den virker å få rett blanding da den ikke spiser tennplugger eller er tungstartet....? takker for svar! | |
|
Lambdan sitter vanligen monterad mellan rören så den mäter alltså över alla cylindrar... Försök att bygga ett litet X-rör och sätt lambdan mitt i så att säga... Diesel-räsern /Rickard |
|
|
har tenkt på d, men tenkte at d gikk sikkert greit å montere den på grenrøret selv om det var delt......enklest i hvertfall, men risikoen for feil måling er jo der da den kun vet hva som skjer i halvparten av sylinderne :-/ høres vanskelig ut med det røret, men ingenting er umulig! dårlig sveiser her ja :-) |
|
|
Andreas>> Lambdasonden ska sitta precis innan katalysatorn på E30. Borde finnas uttag där tycker man... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Jens ek: jeg har ingen katalysator!! som sagt har jeg et eldre eksosanlegg, antageligvis fra en 323, siden bilen som motorn stod i før var en 323... men ser ut som jeg må lage meg et uttak et sted på røret mellom grenrør og mellompotte, får se hvor lang ledningen er når jeg får den. men er det noen som vet hvilken gjenge det er på lambdaen? har søkt på forumet, men er det er uenighet om det er M16x1,5 eller M18x1,5...? noen som er sikker?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.