|
|
|
|---|---|
|
Länk Ägs (eller ägdes av) Gerhard Richter på BMW M. | |
|
Vet man vem som äger den nu? Micke K. Länk |
|
|
Kul, tackar! Visst ser det ut som att det är "framfälgar" även bak på denna? |
|
|
Förmodligen så skrotades den efter utfört tjänstgöring, eller så är den inlåst någonstans i Bayern. Har mycket svårt att tänka mig att BMW släppte ut den på marknaden. Eller vet du bättre, Gustav? :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Vet inte vem som äger den nu. Dock vet jag vem som ägde kungens M5 E28 ett tag, tydligen inreggad som en M535i... Länk |
|
|
Gustav, HMK´s M5 E28 ägs för närvarande av en forummedlem, men det visste du säkert också redan :-D Tack för länkarna! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| jag har sett en blå m5 turing men det är nog någon som byggt själv | |
| Det visste jag ej :) Av vem? Skönt att den är i trygga händer! | |
|
Kungens FD är väl reggad som 518? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Ruskigt fin bil! Vore inte helt fel att ha den. //Schnitzer |
|
|
vince: ser absolut ut som framfälgar även bak =( Diesel-räsern /Rickard |
|
| HMK's M5 E28 ägs av signaturen "bmw-beroende" som köpte den hos bilhandlare (BMW Solna?) såvitt jag förstått det. | |
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Kungens gamla M5 E28:a har dryftats här tidigare i någon/några trådar. Bilen fanns i Kristianstad i många år och ägdes av dåvarande VD:n för det stora kommunala bostadsbolaget AB Kristianstadsbyggen. Denna var hans "sommarbil" och mot slutet var en M5 E39 hans bruksbil tillsammans med en amerikansk SUV. Dessa bilarna var någon form av förmån från företaget och blev föremål för undersökning och till slut en delorsak till hans uppsägning som VD.. Bilen sågs OFTA rejält smutsig i trafiken och då och då hos J.Zirkelbach, stadens auktoriserade BMW-handlare under 90-talet. Bilen är registrerad som en "M 535 I", har haft 5 registrerade ägare och är avställd sedan 2002-09. En kul detalj var/är säpobilarnas anropsnummer, som fortfarande satt/sitter klistrade i taket mellan solskydden.. Micke Olsson: Bilen hade däremot, under tiden den rullade i Kristianstad, beteckningen "518 i" på bagageluckan. |
|
bmw_jerry: Jag har också sett den. Identisk med den ovan, men förmodligen ett "hemmabygge". MVH / Jacob |
|
|
ägs eller ägdes av -Gerhard Richter- M-GmbH eller -användes- av honom ??? under en tid -användes- bilen av dåvarande M-GmbH VD (Prommesberger?), den fanns parkerad utanför hans bostad (Garching) när han var hemma under en lång tid - antagligen har den flyttats till en av 'MT's' källar-garager där det även finns en E34 M5touring produktionsbil (men man vet aldrig, BMWs agerande är ibland mycket underligt) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.