AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
834

vad värderar ni denna bmw till?

BM
80
BMW_525IA
BMW E60 525I
BMW X5 4.4
Ska ev sätta ut annons på bilen då jag ska börja studera och ej kommer ha råd med den längre...

Bmw 525i 24v 92:a. Bilen är mkt fin och går kanonbra, det finns service bok, den är rostskyddbehandlad, samt mkt påkostad!

Bilen har följande utr:

Service-bok
Rostskyddsbehandlad (5 års garanti)
Fjärrlarm med 2 larmdosor
Skatt&Bes
ABS-bromsar
AC (Nyfylld med kvitto)
Färddator
C-lås
Elhissar
Elspeglar
Dimljus
Servo
Sportstolar
Simon´s sportsystem
Louisi sportratt
Lysbar M5 sportknopp
Neonljus i framspoiler
Nedlackad
Proffs tonade rutor
Vinge
Sänkningssats
4*vita blinkers
Nästan nya 17" AEZ fälgar med 235/45-17"
Samt snygga 15" BMW 5-eker på allround däck

Vad skulle ni annonsera ut denna för?
30-35k kanske?
Ett råd, hävda inte att bilen har all utr som du gör i din profil när du ska sälja, det stämmer nämnligen inte. Vad jag kan se är din bil extrautrustad med AC och sportstolar.

Tror att den hamnar runt 30KSEK om den har gått 20000mil.

/Simon
BM
80
BMW_525IA
BMW E60 525I
BMW X5 4.4
simon_en:

den bilen jag har i min profil e inte den jag ska sälja, den andra är full utr med stora kliman samt svart skinn och stora datorn med 4*elhissar, farthållare, men inte denna som ska säljas.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Saknar en viktig faktor för värdering: miltalet!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
BM
80
BMW_525IA
BMW E60 525I
BMW X5 4.4
precis, såg att jag glömde skriva det, bilen har precis rullat 19000 mil med full service bok. helt rostfri även och i toppen skick.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
BMW_525IA,

så bilen i fråga har telefon, rollo, osv? Listan kan nog göras väldigt lång! Den verkar, precis som Simon säger inte vara fullutrustad!

Tror den hamnar runt 30 kkr i slutpris.
BM
80
BMW_525IA
BMW E60 525I
BMW X5 4.4
ja i 525:an med skinn osv sitter det även en ful telefon som jag aldrig använt, men det är som sagt inte den bilen som är till salu.....jag vet inte varför ni påpekar utrustningen på den bilen som inte ens är intressant i detta fall, den är ej till salu och är farsan´s!

för 30 tusen ger jag aldrig min 525 som står upplistad till salu längre upp, då behåller jag hellre den och kostar på den ännu mer med tiden!
BMW_525IA,

tror att "jaken" blandar ihop bilarna eftersom du har två st 525or. När jag skrev mitt första inlägg stod det i din profil att du hade en "525 med All utr", trodde att det var den som skulle säljas och ville bespara dig beska kommentarer om att den inte är fullutrustad om du hävdar det/alternativt att intresserade inte ringer eftersom det inte upplevs som seriöst att hävda "All utr" när så inte är fallet.

Mitt råd om du inte vill sälja den för 30KSEK är att testa att få ut mer, se om det går. Värderingarna här är inte exakta utan ska ses som en vägledning om de generella förväntningar på pris man kan ha på en bil. Hoppas att det klarnade lite nu.

/Simon
BM
80
BMW_525IA
BMW E60 525I
BMW X5 4.4
Simon_en,

jo precis, tidigare hade jag i min profil farsan´s bmw som stod presenterad, den är full utrustad från fabrik med nästan precis allt som går att ha i en e34.

nu har jag gjort om min profil och båda bilarna är presenterade, ena är automat och farsan´s och ena är manuell med mindre utr och min egen.

jag ska nog prova att sätta ut den för 39000:- hade jag tänkt faktiskt, för vi har haft ett antal e34:or genom åren och jag kan säga att denna här är i väldigt gott skick.

det kanske kommer uppfattas som dyrt för en 525 från 92, men den är mkt påkostad samt går väldigt bra. all dokumentation samt bes papper finns ink. service bok och att ac:n är nyfylld med garanti samt rostskyddsbehandlad m.m.

i annat fall får jag behålla bilen och nästan avställa den tills vidare och ha den i garaget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.