AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
6.206

Dags för en E38

Sida 4 av 5
LoveTrain: Ringer du T-H igen om 2 veckor och pratar med en annan handläggare så får du antagligen ett annat pris, högre eller lägre - vem vet :))

Som sagt hör med BMW Original Försäkring, de har alltid varit billigast - för mig bör tilläggas.

/Lazze
Länk

Visa användare
24
LoveTrain
Cosmossvart 750iaL -95
Hur når man dem?
andha45
När jag skulle försäkra min första bil varierade uppgifterna mellan 4 000 och 11 500. Nog för att vi lever i en marknadsekonomi med fri prissättning men denna spridning i premier tycks vara vanlig i försäkringsbranschen - trots att man använder gemensam klassning. Mycket märkligt.
BMW Original Försäkring Tel: 08-541 706 90

/Lazze
Länk

andha45
När jag köpte tågbiljetter till Tyskland för några år sedan fick jag alltid olika priser, så jag ringde tills priset blev bra... 1187, 1412, 899 ok den tar jag...
andha45: Märkligt, Ja!
Den såkallade gemensamma klassningen skiljer sig tydligen väldigt mkt beroende på var i landet man bor.

T ex jag kan inte förstå hur flera här på forumet har sin E39 M5 helförsäkrad för mindre än 10.000-/år!?

Tydligen kohandel som gäller :) t ex Vikingline - ring 10 ggr på en å samma dag så får man 10 olika priser - crazy!

/Lazze
Länk

andha45
Man upphör aldrig att förvånas. En kollega försäkrar sin XC90 T6 på Östermalm för under 10 000/år... andra betalar det dubbla ute i bushen... fattar ingenting. försäkringsbolag, SJ och VikingLine..
FB-anställda kanske har det tråkigt och vill liva upp spänningen lite - Vid morgonkaffet turas de säkert om att stoppa ner handen i en burk och dra en lapp där det antingen står: dyrt - lite lägre - lite högre - jättedyrt - idag tar vi inga BMW alls - osv....hehe

/Lazze
Länk

andha45
Ja, det gäller att ringa rätt dag.
Jag har faktiskt en riktigt tragisk erfarenhet av s k importförsäkring. Köpte en del såna. Ibland ställde jag frågor och det stod mer och mer klart att ingen visste vad som gällde. "Hur vet ni att bilen är i Sverige då?" "ja vi litar på våra kunder". Fanns inga villkor och jag fick olika uppgifter om huruvida bilen skulle visas upp el ej. Helförsäkring fr o m svenska gränsen. Men vad gällde - vem skulle bevisa att bilen fanns i Sverige? Om tullen var stängd kanske man åkte hem på de tyska exportskyltarna. Om bilen aldrig fanns och jag påstod att den blev stulen på en mack i Malmö???
Summan av kardemumman är väl egentligen att det finns inget som slår en riktigt lyxig och DYR 750 med lyxplysch! Personligen hade jag en slant över, så jag valde 728an;)

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Visa användare
24
LoveTrain
Cosmossvart 750iaL -95
Tack allihop för den goda råden och åsikterna. Jag återkommer när en 7:a står i garaget.

Stort tack till Lazze, ditt tips om BMW Orginal sparade mig 1100:- i försäkringskostnad. PER MÅNAD!
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Bmw 750 och 740 har exakt samma klassning enligt länsförsäkringar !!

Kolla på hemsidan

Värt att veta
andha45
ErikThörn: intressant. Tydligen inte enligt Folksam... konstigt då de klassar gemensamt.
Visa användare
24
LoveTrain
Cosmossvart 750iaL -95
Tänkte bara meddela utgången av mitt dilemma.

Det blev en 750IaL -95.

Hjärtat hade svårt att stå emot...

Hör av mig när jag har den i garaget,,,,
Grattis till ett korrekt entusiastval! Alltid kul att låta hjärtat få styra.
Ja grattis. Nu väntar vi på bilderna :-)

Autopower.se - Som en enda stor familj :-)
Er
692
ErikThörn
Gratulerar till ett bra val......

Er
692
ErikThörn
Vågar vål knappt skriva de här men är de nån som provkört en 745 e65? Den har ju bara v8 men inköpspriset talar ju för den annars skulle de bli en 760 direkt....
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Du gjorde helt rätt !!
Tom. rätt längd;)
Hoppas att den är i bra skick och skänker dig mkt. nöje.

Mvh. Patric
Min E38
Länk
BMWCS #4598
Får man fråga vad du fick ge för din skönhet?

----
Rasen nicht reisen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.