|
|
|
|---|---|
|
Mitt halvljus kan slockna under färd och komma tillbaka lite hur som helst. Har bytt halvljusrelä och kopplat ut sterion på jakt äfter felet. Har flimrande ljus på bilen och det bör väll vara laddningsrelät men det är bara halv ljuset som slocknar för mig. Sterion har slått av och på med vid ett tillfälle så det var därför jag koppla ur den. Någon som har haft samma problem? Bilen är en 316 e36a årmodel 91. | |
|
Hade ett liknande problem i en bil (ej bmw) för länge sen, halvljus och stereo kunde slockna ibland, då var batteriet helt slut. Kanske kan vara dags o byta för dig oxå? |
|
|
Bilen startar alltid utan problem men jag har ett nytt batteri så jag ska slänga i det och se vad som händer. Tack |
|
| Mitt halvljus på Compacten har slocknat, funkar varannan dag, misstänker reläproblem. Behöver akut hjälp. Var hittade du halvjusreläet? | |
| Jag skulle också gärna vilja veta vart halvljusreläet finns. Någon som kan hjälpa till? | |
| Nu har jag sålt Compacten så jag får försöka minnas. I säkringsboxen babord akter i motorrummet sitter några reläer. Ett av reläerna tickade till när jag slog till och från ljusknappen. Kan man känna om man håller fingret på. Inget hände med lyset dock. Bredvid det som tickade satt ett identiskt relä. Jag tog mod till mig och skiftade mellan dessa. Då fungerade det. Försökte få tag i nytt relä hos Mekonomen men fanns inte. Var inte särskilt dyrt hos BMW visade det sig. Bara att jacka in det nya så fungerade allt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.