|
|
|
|---|---|
|
Jag har tänkt göra servicen på min 318i-99 (e46) själv i år. Bilen har gått 12600 mil och stämpeln i boken känns inte riktigt värd pengarna längre. Problemet är dock att jag inte vet hur man nollställer service indikatorn efteråt. Den visar texten "oilservice" nu. Vad jag har hört så skall man kunna återställa den genom att trycka på någon/några knappar på instrumentpanelen. Någon som vet hur man skall göra?? | |
|
Ja har aldrig hört att man kan nollställa service indikatorn genom att trycka på nåra knappar. Däremot finns de service återställare o köpa för ca 500:- ///Schumi |
|
|
Ok. Vet du vart de finns att köpa? Någonstans i eller nära Göteborg? |
|
| här på powerbörsen kan man köpa den för 395spenn | |
| Selvsagt kan man nullstille service-indikatoren på en e46 kun ved å trykke på på knapper. Jeg har gjort det selv på en 04/2003. Det står flere forskjellige oppskrifter på hvordan man gjør dette på nett. Søk! Noen tips: Det er lett å falle ut av menyen hvis man ikke er rask nok, og ved minst et punkt alternerer menyen mellom to valg: trykker du feil nullstiller du bremsevæske-indikatoren istedet for service-indikatoren. Dette er irreversibelt. Derimot kan du veksle fra "oil service" til "inspection" ved å gjenta prosessen etter ca 50 km. Det kan f.eks være aktuellt hvis man vil foreta hyppigere oljeskift enn hva bmw foreslår. | |
luddlum |
Årsmodell 2001 och framåt kan man tydligen släcka med höger tripmätarknapp. Du har ju 2, en vänter om displayen & en höger. Tryck ner höger knapp, vrid tändnyckeln ett steg håll knappen nere i ca 5 sek. tills det står oil service reset eller re i displayen. släpp å tryck igen i 5 sek tills reset eller Re blinkar i displayen. när displayen blinkar tryck snabbt en gång lyser END SIA i 2 sek. klart! |
| Som sagt det fungerar utmärkt och på min var det i allafall den vänstra knappen som man resettade med! | |
luddlum |
Ja sorry ser att jag skivit höger, det ska vara vänster. |
| På min -00a funkar det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.