AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
964

varför så svårt att sälja en M5 -91?

varför e de så svårt att sälja min M5a ? Har sätt ut den för ett skit pris ändå ingen som ringer ?
al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
De kanske tror att bilen motsvarar priset?

"Man ska inte ropa hej förrän man är djupt inne i bäckenet"
Sant ! Men de gör den VERKLIGEN inte.. Måste bara bli av me den trotts min motvilja... :(
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Hur mycket tar du för den? Har du länk till bilen?

//Schnitzer

Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
om det går som jag vill skaffar jag nog en m5 till sommaren..
längtar redan:=)

det kan ju vara så att folk tycker dom är dyra(underhåll), samt att dom är rädd att den är sönderkörd.

såg en m5 jag blev sugen på.. 42 tusen 17 tusen mil, riktigt välhållen. dock inte orginaldäcken.

Alpina Power!
Schnitzer:
Har ingen bild på den än ! Men de e en macuoblå helt orginal fullutrustad utom ac. Ser ut som ny i inredningen (svart helskinn+ut.ök) Mycket fin å vill igentligen inte sälja den... Men regeringen här hemma tycker att de e för oekonomiskt.

55000 vill ja ha för den.
alpina B6:
Sant ... Men denna e defenetivt inte sönder körd.

p.s 17 tusen mil för priset 42 då tror ja inte att de e ärliga mil...
De är svårsålda nu, tänker aldrig sälja min för en struntsumma, ag behåller den när jag köper ny bil.

Det finns tyvärr massor av vrak till salu och det drar ner priserna. Det är bara att vänta till rätt köpare kommer som uppskattar en fin bil! Ingen AC är också ett jätte minus i mina ögon.

Angående ett för lågt pris så tror jag att man skrämmer bort många köpare som tror att det är ett vrak, så tänker jag i alla fall.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
stefan 535: Macaoblå, den kulören hade jag på min 750. Mycket fin färg. Ingen klima (AC) är en nackdel. De flesta M5:orna har faktiskt det. Är du säker på att den verkligen är fullutrustad (utom klima)? Jag har aldrig sett någon E34 M5 i Sverige som har varit helt fullutrustad. Låter lite konstigt om den skulle vara den och så har de inte beställt kliman, tycker jag i alla fall. Den är nog inte fullutrustad, men välutrustad. Lyssna inte på regeringen, hade inte jag gjort i alla fall. Ställ av bilen istället så den inte kostar dig lika mycket.

//Schnitzer

Schnitzer: Önskar de vore så lätt....Hon gick nämligen in me pengar när ja köpte den å nu vill hon ha sin del så hon kan köpa en billigare bil...
Köp ut henne!
Att annonsera på internet utan bild till annonsen är helt värdelöst. Dessutom är det sämsta möjliga tid på året för att sälja bil.

Där har du två anledningar till att du inte blir av med bilen.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
magpie: Om ja hade stålar så skulle ja gjort de direkt... men tyvärr så tar JACK VEGAS maskinerna nästan alla mina pengar
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Inte för att jag vill vara spydig, men hur gör du med underhåll av bilen när du har så ont om stålar? Den är ju trots allt 14år gammal och gått +20'mil så saker går sönder eller behöver bytas.
Det är oftast såna bilar som har potential att bli "vrak" i förtid.
Jag köper hellre bil av nån som har råd att ha den men har trötnat på den. Sanolikheten att man har använt lågbudget delar minskar då, vill jag tro.

//Marin
Marin: För de första har ja bara haft bilen i drygt 2 månader. För de andra så har ja för lite stålar för att köpa ut min tjej från den INTE att ja inte kan sköta om bilen.... de va lite ironik i de hela !
De ja menar är att ja inte kan slänga upp 30.000 till henne rakt av...
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Ytterliggare en anledning till att den är svårsåld är att du endast haft den i två månader.

Hur har den blivit så dyr på endast 2 månader? Försäkring kan jag förstå men underhåll och reservdelar kan väl inte hunnit bli så mycket?
BjörnB: Som jag sagt tidigare min tjej äger halva bilen å hon tycker att de e för dyrt att ha den... för övrigt e bilen i grymt bra skick...å att ja endast haft den 2 mån e de ingen som vetat förens nu...
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Annons med bild är a och o i annonsering,folk ringer inte om säljaren inte ens kan bemöda sig med bilder....

/Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.