|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Ska bli kul att se vem som lyckas lära sig kontrollera 360'n 100%-igt först av oss då! =) /Magnus |
|
|
Masten gjorde ju ett tappert försök i somras på Lunda... he he.. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Richard: jag tyckte väl att fälgarna såg bekanta ut :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3 Magnus 360s är nog inte lika svårt som att ta kruvorna med 100%iga ställ. Gemensamt för båda är dock däckslitaget. Z3MPOWER |
|
|
Vem bryr sig om däckslitage om man kan göra en 360 framför en sur SAAB Viggen eller liknande..??? ;-) /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Caspar: När du lägger fram det på det sättet så är det klart att det har mindre betydelse. Z3MPOWER |
|
|
För Caspar har det aldrig haft betydelse ändå...... ;-) /B |
|
|
Däck är ju förbrukningsvara... inget man kan hålla på att tänka på när det gäller att ha lite kul... När ni är ute på krogen... beställer ni in en öl och låter den stå för att den inte ska ta slut? Det är ungefär likvärdigt med att inte köra med ställ pga att däcken tar slut! ;-) |
|
|
Magnus: Kunde inte sagt det bättre själv!! Beppo: Om en uppsättning däck håller till nästa säsong så har man gjort något allvarligt fel. Däck är dessutom färskvara och gummit blir dåligt, så det är bara att slita ner så fort som möjligt. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Caspar: det med att gummi i däcket är färskvara är en myt jag trodde var avlivad länge sedan...annars håller jag med att "if you have it then you burn it, if you dont have it: burn anyway!" ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Jag har ju flera mm kvar på mina bakdäck..... typ 2mm :D Det är lite synd att man får byta bakdäcken 3ggr innan man byter framdäck......Så är det när man gillar saker som viftar med baken.... ;-) |
|
|
Vadå myt att gummit är färskvara? Så ÄR det ju bara, att nya däck har bättre grepp än gamla torra jävlar... Försök göra en vettig start på gamla däck... dom blir ju som backelit till slut! Sen tycker jag visserligen att det är skönare att köra på däck som är 2-3 år gamla och har lite lagom mönster... dom känns stabila eftersom det inte är lika högt mönster... och så är det inte lika sjukt bra grepp i låga hastigheter... eftersom jag bara har 2.8'an så vill man inte ha fööör bra grepp... då får man ju inte loss den om man vill det i en rondell eller så. Vill ju inte behöva vålda för att få lite släpp. |
|
|
Beppo: jo det är ju så... när jag tänker på saker som viftar på baken så kommer jag direkt på 2 saker.. och båda kan vara bra att ha gummi till =) |
|
| Ha ha. Finns ju folk på forumet som resonerar: Ju mer gummi desto bättre! Undrar vad deras problem är egentligen.... För tidig utlösning? :D | |
| Glömde att i bägge fallen du anger, så gör man sitt bästa för att bli av med gummit, och i bästa fall skriker det också..... | |
|
hehe... :) |
|
|
Skön urspårning igen.. Magnus, vad menar Du med att 2-3 år gamla däck har lagom mönster?? Efter ett år är man ju nere på corden!!! ... ja just det 2,8'a.. he he.. nåja 1½år tills man når corden... Beppo: Svänga med svansen, slita gummi OCH eco-driving!! Du har nog avfärdat alla myter om Dig själv som Mr "Eco" nu!! Eftersom tråden ändå är flippad, kan jag tillägga att Dieseln drar ca 1,25lit/mil normal körning, eco-drivning eller nåt.. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
<-- Kör på 5,5 år gamla originaldäck med en massa mönster kvar :D /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Ecodrivingen kan man ju hålla på med i skåpbilen, den drar ju faktiskt bara dryga litern i blandad körning, om man inte busar med den. Men det finns det ju inte så mkt anledning att göra heller.... Fast snö är kul, när det kommit lite nysnö så åkte jag en liten tur och handlade. Hade inte dscn inkopplad alls och det resulterade i att när jag checkade av färddatorn när jag kom hem så stod den på 19.6 l/10km...... Fast med den blåe så behöver man ju heller knappast tokgasa för att få den att slänga lite med baken...... |
|
|
Masten: Du är en trafikfara med Dina bakelitsulor!! /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.