AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.681

Larmproblem E46...

Or
19
Orri
320 Touring -01
Tjena,

Jag och dessvärre många av mina grannar har vaknat till det distinkta pipandet av mitt larm två nätter i rad. (vid 3.30 hugget) Aldrig haft krångel förut.

Om man trycker två ggr på låsknappen på nyckeln borde risken att det händer igen minska va? (Jag vill ju inte bli vräkt...)

Kan man läsa av vad det är som utlöser larmet på något enkelt sätt? (Jag kunde det med ett DEFA-larm jag har haft tidigare på en tjänstepassat)

Måste man åka till BMW och få skiten urkopplat till slut eller?

Jag sitter fast med skägget i brevlådan...
Det enda du gör med dubbla knapptryckningar är deaktiverar "rörelsesensorn" i coupen.

Om det finns en alarmlogg på Bmws orginallarm vet jag inte, men man tycker ju att så borde vara fallet. Prata med Bmw om detta.

Mina gissningar ligger på en av brytarna som är utsatt för fukt, tex den under huven.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Har du kupevärmare?

Min kupévärmare har utlöst rörelselarmet flera ggr, det är då intervallstyrt uttag och det verkar som att när den slår av/på så går larmet igång.

Numera gör jag som så att jag trycker två gånger på fjärren, annars har flera provat att ändra vinkeln på luftströmmen, det kan ju oxå funka.

Min kupevärmare är av något norskt fabrikat :) med STORA fläktblad så...
Or
19
Orri
320 Touring -01
Tackar tackar, jo jag har ju kupefläkt, men den är inte nära att gå igång vid halv fyra på morgonen...
Hmm.. var det så tidsspecifikt... Kanske att tidningsbudet köpt en stridsvagn, eller passerar kanske 3.30 tåget till kramfors :)
Or
19
Orri
320 Touring -01
Bilen kommer förvisso från kramforstrakten (Sollefteå) och är bara servad på Sundströms i kramfors, så nån form av hemlängtan kanske...Dock är det långt som f-n till järnvägen!

Jag undrar i mitt stilla sinne var jag ska göra av bilen inatt... Mina grannrelationer håller inte för en larm-natt till!
ha ha..
hoppas att det löser sig och sov gott, ett tag åtminstone.
Visa användare
586
wdac
325i -05
min farsa hade problem på sin gammla 523iA med att larmet gick lite som den ville å enligt BMW data logg så hade cupé sensorn gått 31gånger å handtaget 2gånger å de två har farsan själv utlöst... så de bytte cupé sensorn å de lugna ner sig.. man kan låsa bilen utan att larma.. hur farsan gjorde kommer jag ej ihåg...

MvH
Nicke
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Jag har också problemet att larmet sätter igång lite då och då.

Jag var och kollade med BMW och dom gick in med datorn och såg larm loggen, det var min kupé sensor som larmat över 30 gånger under en kortare period.

Med andra ord så är det bara att bege sig till din närmaste BMW dealer och låte dem inspektera...

/Mikael

Min bil: Länk
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
lånar tråden lite grann om det är okej...
Jag skulle vilja antingen byta ut eller komplettera det lilla fjuttiga larmhornet som sitter original. Någon som vet eller har tips på hur man bär sig åt smidigast för att koppla in ett extra horn..?

Diesel-räsern
/Rickard
Tarzan: Koppla den till tutan :=) Vaknar du inte av den så måste du nog gå till doktorn :=)

Jag har trådat den till både och, fungerar klockrent.

Länk
Visa användare
219
beni1979
323ci-00_e46
hur gör man det wendtan? är det svårt eller...

Länk
Länk
Or
19
Orri
320 Touring -01
Min lokala BMW-dealer sade för 320 kr att kupésensorn löst ut 9 ggr...

Undrar i mitt stilla sinne om det trots allt kan vara kupéfläkten, för den är från en gammal volvo och låter som ett tröskverk... Dealern föreslog möss i bilen, vilket jag inte varken kan eller vill tro på.

Inatt löste det inte ut efter att jag kopplat bort kupésensorn mha nyckeln.

Tack för tipsen, men tyvärr vet jag egentligen inte vad jag ska göra åt larmet nu...
Beni: Egentligen inte, Det kräver viss elkunskap dock. Tyvärr sitter tutan innanför främre kofångaren vilket gör det VÄLDIGT svåråtkomligt dock. Det bästa är om man plockar av främre kofångaren.

Länk
No
91
North.D
330D Touring -06

Koppla värmaren direkt utan timer och se om det händer nått?...
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
wendtan: har du gått via relä eller bara parallell kopplat dem? diod emellan?

Diesel-räsern
/Rickard
Or
19
Orri
320 Touring -01
Tyvärr händer det inget direkt när jag kopplar in fläkten utan timer... Jag har prövat.

När larmet löste ut inatt så kunde jag iallafall konstatera sambandet mellan fläkten och larmet. Alltid nåt! Ska nu repetera med tjejen hur hon stänger av kupesensorn en gång till... Det räckte uppenbarligen inte med gårdagens lektion :) Jag ska kasta ut den gamla volvofläkten och stoppa in en ny så får vi se vad framtiden har att bjuda...
Tarzan: Via Relä.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.