|
|
|
|---|---|
|
I morse började fläkten låta. Fläkten fungerar på alla hastigheter och jag kan inte märka ngn skillnad från förr. MEN det tickar utav bara den, som tickande ventiler ungefär. Och det tickar mer ju högre hastighet jag har på fläkten. Det problem som detta medför, utöver tickandet, är att jag ej får någon värme i mittutblåsen, utan bara på fötter o ruta. Det låter innifrån systemet samt om precis framför rutan i nederkant om man står utanför och lyssnar. Vad kan detta vara??? Tacksam för svar. *BAWORAK* | |
|
Har inte heller nån värme i mittenutblåsen. Ska det vara det? Har du i så fall haft det förut innan det började ticka? Låter som att du har nåt skräp i fläkten, eller så är ett lager dåligt. Ganska lätt å byta har jag hört. Har själv ett lager som är dåligt, men jag har inte idats byta det ännu. // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
|
Ja det ska komma värme ur dem om man har AC. Full värme bara om alla andra spjäll är stängda, annars tempererad blandning enligt mittehjulet. Detta problem att jag inte har värme där (möjligen lite lite lite) måste ha direkt samverkan med att det låter om fläkten, detta då problemen uppkom samtidigt, dvs i morse... Att ett lager kan vara dåligt kan jag förstå, men det borde ju höras att det blir sämre o sämre, inte pang på en gång, men hur hänger detta ihop med värmen??? Kan ngt spjäll kommit i kläm??? Hur då i så fall??? Hilfe bitte *BAWORAK* |
|
|
Ok... Varför du inte har värme där vet jag inte riktigt... Kan vara så att det är nåt som har pajat i reglagen å sedan trillat in i motorn. Det är väl bara å ta isär det gissar jag. Kan bli väldigt irriterande med såna ljud... // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.