|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tv-bilden i min "nyköpta" 530dA -02 är verkligen kass - mörk och murrig. Jämfört med bilden i min 530d -00 (där bilden är lika bra som på tv:n hemma) liknar det här sk*t :-((((((((((. Trots rätt inställing av format & land och fibblande med Brightn, Contr & Color - näe det blir bara inte bra! Behöver nästan ha alla inst. på 75-80 % av max för att likna nå't. Någon som har liknande erfarenheter eller goda idéer? Ska till märkesverkstad i morr'n för nyckelcodning osv - men jag antar att det inte är nå'n lysande idé att "släppa dem på detta", eller? Mvh/Saij | |
|
Tjena! Hur gick det? |
|
|
Hej! Som tidigare - kass bild - tyvärr ingen som har nå't förslag. Talade med mekarna på märkesverkstaden: "ja, jo - vi har nog sett några sådana (mörka) skärmar". Men inget som de åtgärdat eller gått vidare med. Hoppas fortfaranden på att det dyker upp nå'n expert här. Mvh/Saij |
|
|
Jag vet inte om du har testat servicemenyn, där kan man öka på ljusstyrkan i skärmen. Detta funkade på en e46! 1. Vrid nyckeln till första steget. 2. Välj "Menu" och "Set". 3. Håll in Menu knappen tills du kommer in i "Service mode" 4. Välj "On-Board Computer" ->"Functions->Contrast 5. Under Contrast kan man höja eller sänka bakgrundsbelysningen i skärmen. /sw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.